Show simple item record

dc.contributor.advisorTunne, Inetaen_US
dc.contributor.authorSproģe, Ivetaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T06:44:35Z
dc.date.available2015-03-24T06:44:35Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other16319en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16651
dc.description.abstractBakalaura darbs “ Videospēļu spēlēšanas motīvi un paradumi 6-7 gadīgo bērnu auditorijā” pēta 6-7 gadus vecu bērnu video/datorspēļu spēlēšanas paradumus, motīvus, noskaidro populārākos video/datorspēļu žanrus. Bērnu datorspēļu lietošana nozīmīgi palielinājusies pēdējos gados paralēli šī jaunā medija straujajai attīstībai un izplatībai. Darbs pamatā tiek balstīts uz E. Katca( E.Katz)& Gureviča (M, Gurevitch) mediju pielietojuma un apmierinājuma teoriju, kā arī Bergera A.A. (Berger A.A), D.Zilmana (D. Zillmann), P.Vorderera (P.Vorderer), B. Dženingsa (B. Jennings), P. Valkenburgas (P. Valkenburg), S.Livingstones (S. Livingstone) u.c. pētījumiem un teoriju. Pētījums veikts izmantojot kvalitatīvās un kvantitatīvā pētniecības metodes, proti, kvalitatīvā kontentanalīze, aptauja, fokusa grupu diskusijas, un eksperta intervija. Pētījuma galvenie mērķi - noskaidrot 6-7 gadus vecu bērnu video/datorspēļu spēlēšanas paradumus, galvenos motīvus, kā arī vecāku un ekspertu viedokli. Pētījumā iegūtie rezultāti liecina, ka video/datorspēles ir trešais populārākais medijs 6-7 gadīgu bērnu vidū, vidēji spēlētas 2-3 stundas nedēļā, nozīmīgākie motīvi- izaicinājums, sacensība un uzdevumu atbilstība attīstības līmenim. Darbs sastāv no 3 nodaļām, teorētiskās, metodoloģiskās un analītiskās daļas, kurā pieminētās izvēlētās pētniecības metodes pielietotas praksē, analizēta pētījuma gaita un sniegts iegūto datu izklāsts. Atslēgvārdi: bērni, video/datorspēles, motivācija, interaktivitāte, jaunais medijsen_US
dc.description.abstractBachelor thesis “ Video game playing habits and motives among 6-7 year olds.” studies video/computer game playing habits, motivation and favorite genre among 6-7 year old children. Fast development and spread of this new media in past years, has increased children’s use of video/computer games tremendously. Theoretical part based on E. Katz & M, Gurevitch media uses and gratification theory, as well as A.A Berger, D. Zillmann, P. Vorderer B. Jennings, P. Valkenburg, S. Livingstone research and theory. Qualitative and quantitative research methods are used for the study- qualitative content analysis, questionnaire, focus groups and deep interview. Study objectives – clarify video/computer game playing habits, main motives among 6-7 year old children as well as parent and expert viewpoint. Study results show, that video/computer games are the third most popular media 6-7 year old children consume, video/computer games are played 2-3 hours per week and the main motives are challenge, competition and correspondence with developmental tasks. Bachelor thesis structured in 3 sections. Theoretical part, methodology and analytical part where chosen research methods are used in practice, analyzed study process and study data provided. Keywords: children, video/computer games, motivation, interactivity, new mediaen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleVideospēļu lietošanas motīvi un paradumi 6 - 7 gadīgo bērnu auditorijāen_US
dc.title.alternativeVideo Game playing habits and motives among 6 - 7 year oldsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record