Skolotāju interpretācija par skolotāju lomām
Author
Rinkeviča, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zepa, Brigita
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba mērķis ir noskaidrot, kādas skolotāja lomas atklāj pašu skolotāju interpretācija par tām, un kā šīs lomas atklājas kritiskās izglītības perspektīvas laukā. Pētījuma teorētisko ietvaru veido „lomas” un „interpretācijas” jēdzienu skaidrojums un kritiskās izglītības teorētiskās pamatnostādnes. Darbā izmantotā datu ieguves metode ir izglītības politikas dokumentu analīze un daļēji strukturētās intervijas ar sākumskolu skolotājiem, analīzē tiek izmantota kritiskā diskursa analīzes pieeja. Pētījumā tiek secināts, ka skolotāju lomas veido noteiktas skolotāja ikdienas darba prakse, kas vienlaikus var atbilst, gan neatbilst kritiskās izglītības pamatnostādnēm.
Atslēgvārdi: sociālās lomas, interpretācija, kritiskā izglītība, kritiskā diskursa analīze. The purpose of the master's thesis is to find out what teachers' roles can be discovered by the interpretation provided by the teachers themselves and how these roles are unveiled in the field of critical education perspective. The theoretical framework of the research is provided by defining the concept of role and interpretation, as well as by the theoretical guidelines of critical education. Thesis data were gathered by means of analysing policy documents and by conducting semi - structured interviews with elementary school teachers, while analysis involved the approach of critical discourse analysis. The research concludes that the teacher roles are shaped by the specific routine of teacher daily practice that may simultaneously be in agreement and disagreement with the guidelines of critical education.
Keywords: social roles, interpretation, critical education, critical discourse analysis.