Interneta tēls Latvijas drukātajos medijos
Author
Teleša, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Brikše, Inta
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs “Interneta tēls Latvijas drukātajos medijos” ir veltīts interneta tēla izpētei Latvijas drukāto mediju publikācijās no 2003 līdz 2005. gadam. Bakalaura darba pētnieciskā daļa balstās uz pieņēmumu, ka mediju konstruētais interneta tēls, veido zināšanas un priekšstatus par interneta izmantošanas iespējām, kas ietekmē potenciālos interneta lietotājus.
Darba teorētiskais pamatojums balstīts uz freiminga (rāmējuma) pieeju. Pamatojoties uz teoriju par rāmjiem, kurus žurnālisti izmanto kontekstualizējot internetu, darbā tiek analizēti satura analīzē iegūtie dati.
Darba secinājumi norāda uz preses mazo līdzdalību sabiedrības attīstībai svarīgajā auditorijas izglītošanas procesā. Situācijā, kad sabiedrība joprojām dalās interneta lietotājos un nelietotājos, eksistē vajadzība pēc daudzveidīga interneta pielietojuma rāmējuma atbilstoši auditorijas potenciālajām vajadzībām. Līdz ar to tiek identificētas komunikācijas barjeras, kas varētu traucēt interneta pielietojamības atpazīstamību plašā auditorijā.
Atslēgas vārdi: internets, freimings (rāmējums), masu mediji, tēls Bachelor work “The image of internet in the print media of Latvia” is devoted to internet image exploration among Latvian printed press publications during time period from year 2003 and until 2005. Scientific part is based on assumption that internet image constructed in media form knowledge and notion concerning internet usage possibilities that affect potential internet users.
Theoretical basis is connected to concept of media framing. Content analyses dates are analyzed on the basis of framing theory concerning journalists’ frames used for contextualizing internet.
Results point out on printed press low activities in audience education processes that are viewed as a highly important issue in society development. In current circumstances when internet users and non-users still exist, there is a necessity for applying diverse internet usage framing according to audiences potential needs. Therefore communication barriers that could be hindering audiences’ internet knowledge are identified.
Key words: internet, framing, mass media, image