Skolas bibliotēkas krājuma izmantošana
Автор
Švesa, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbs „Skolas bibliotēkas krājuma izmantošana” tika izstrādāts ar mērķi noskaidrot, skolēnu motivāciju izmantot skolas bibliotēkas krājumu, kā arī apzināt reālo situāciju skolu bibliotēku krājumu izmantošanā.
Ar anketēšanu un intervēšanu Jelgavas Valsts ģimnāzijā un Rīgas Valsts 1. ģimnāzijā autore centās noskaidrot, cik bieži audzēkņi izmanto skolas bibliotēkas krājumu, kādus informācijas avotus izmanto visbiežāk; kas skolēnus motivē izmantot skolas bibliotēkas krājumu.
Pētījumā iegūtie dati apstiprina izvirzītās hipotēzes, ka skolēni skolu bibliotēku krājumu mācību un obligātās literatūras lasīšanai izmanto daudz biežāk, kā brīvā laika literatūras lasīšanai, un to ietekmē skolēnu motivācija, kā arī 10. – 12. klašu skolēni krājumu izmanto biežāk kā 7. – 9. klašu audzēkņi.
Atslēgvārdi: skolas bibliotēkas krājums, skolēni, motivācija, informācijas avoti, lietojumvērtība The bachelor thesis "Usage of the school library collection" is worked out to find out students' motivation to use a school library collection, as well as to identify the actual situation of the use of school library collections.
By questionnaires and interviews carried out at Jelgava State Gymnasium and at Riga State Gymnasium No.1, the author has found out how often students use the school library collection, and what motivates students to use a collection.
The study data confirm the hypothesis that students use a school library collection for studies and for a compulsory reading more often than for reading for pleasure, and it is influenced by the students' motivation, as well as the 10th – 12th grade students use stock more often than those ones of 7th – 9th grades.
Keywords: school library collection, students, motivation, information sources, value in use