• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Slavenības nāves fenomena nozīme populārajā kultūrā: mūziķa M. Freimaņa gadījums

Thumbnail
View/Open
309-38664-Rencis_Agris_ar09016.pdf (1.732Mb)
Author
Rencis, Agris
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ozoliņa, Liliāna
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā “Slavenības nāves fenomena nozīme populārajā kultūrā: mūziķa M. Freimaņa gadījums” darba autors pētījis M. Freimaņa nāves fenomena komunikācijas diskursu Latvijā (01.01.2011. – 01.02.2012.), noskaidrojot vai slavenības kultūras teorētiskais modelis, ka pēc nāves slavenība pārtop populārās kultūras ikonā, atbilst M.Freimaņa nāves gadījumam populārajā kultūrā Latvijā. Darba teorētiskajā daļā apskatīti kultūras, populārās kultūras, populārās mūzikas, slavenības (zvaigzne, ikona), tās nāves un pielūgsmes skaidrojumi. Savukārt metodoloģoijas daļā, izmantojot kvantitatīvo kontentanalīzi un analizējot mediju publikācijas, kā arī daļēji strukturētas intervijas ar ekspertiem un kritisko diskursu, veikta komunikācijas diskursa analīze. Izpētot M. Freimaņa nāves gadījumu populārajā kultūrā Latvijā, rodamas noteiktas paralēles ar rietumvalstu teorētiskajiem populārās kultūras modeļiem - mūziķa nāve transformējusi M.Freimani no zvaigznes par ikonu populārajā kultūrā Latvijā. Bakalaura darbu veido trīs daļas: teorētiskā, metodoloģija un darba pētnieciskā daļa. Atslēgas vārdi: populārā kultūra, populārā mūzika, slavenība, ikona, nāve.
 
The bachelor thesis “Meaning of celebrity death phenomena in popular culture: case study of M. Freimanis” author has analysed communication discourse (01.01.0211 – 01.02.2012) of the death of M. Freimanis in Latvia. Analysing whether it is possible to observe celebrity becoming an icon, trough its death in popular culture in Latvia. Theoretical concepts of culture, popular culture, popular music and celebrity (star, icon) death and worship were examined. Communication discourse was examined analysing publications of the press with the use of quantitative content analysis, partly structured expert interviews and critical discourse analyse. The results of Freimanis case study showed that it is possible to compere several concepts of the western popular culture and popular culture in Latvia. Death of the Freimanis has transformed him from celebrity into the icon of populaar culture in Latvia. The paper is structured into theoretical, methodological and empirical parts. Key words: popular culture, popular music, celebrity, icon, death.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16763
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV