• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Patiesība par 15 minūšu slavu populārajā kultūrā: televīzijas realitātes šovu slavenības Latvijā pēdējo piecu gadu laikā (2008. gada 1. janvāris–2012. gada 31. decembris)

Thumbnail
View/Open
309-40237-Bolsakova_Kitija_kb08263.pdf (1.945Mb)
Author
Boļšakova, Kitija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba „Patiesība par 15 minūšu slavu populārajā kultūrā: televīzijas realitātes šovu slavenības Latvijā pēdējo piecu gadu laikā (2008. gada 1. janvāris–2012. gada 31. decembris)” autore kā darba mērķi izvirzīja noskaidrot to cik ilgi ilgst televīzijas realitātes šovu slavenību 15 slavas minūtes un kādā kontekstā šīs slavenības tiek pozicionētas presē. Bakalaura darbs ir izstrādāts trīs daļās: teorētiskajā, metodoloģiskajā un empīriskajā. Teorētiskā daļa sevī ietver teorētiskās izpratnes par jēdzieniem populārā kultūra, populārā prese, televīzija un televīzijas realitātes šovi, slavenības. Metodoloģiskajā daļā autore sniedz ieskatu izvēlētajās pētniecības metodēs. Empīriskajā daļā autore, lai sasniegtu bakalaura darba mērķi, ar kontentanalīzes palīdzību analizē preses izdevumus „Kas Jauns” un „Privātā Dzīve” izvēlētajā laika posmā, veic ekspertu intervijas, un kritiskā diskursa analīzi. Atslēgas vārdi: populārā kultūra, populārā prese, slavenības, realitātes šovi
 
Bachelor thesis „Truth about 15 minute fame in popculture: celebrities of TV reality shows in Latvia during the last 5 years (January 1, 2008– December 31, 2012)” aims to explore the truth about fifteen minute fame in popular culture – how long does it last and how are celebrities of the TV reality shows represented in media. Theses is structured in three parts: theoretical, methodological and research part. Theoritical part of the theses explains the concept of popular culture, popular press, television, television reality shows and celebrities. Methodological parts contains overview of researsh methods used in bachelor theses. In research part author, in order to reach the aim of the bachelor theses, using contentanalysis analyzes magazines „Kas Jauns” and „Privātā Dzīve” in chosen period of time, performs expert interviews and critical discourse analysis. Key words: popular culture, popular press, celebrity, reality show
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/16776
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV