Patiesība par 15 minūšu slavu populārajā kultūrā: televīzijas realitātes šovu slavenības Latvijā pēdējo piecu gadu laikā (2008. gada 1. janvāris–2012. gada 31. decembris)
Author
Boļšakova, Kitija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „Patiesība par 15 minūšu slavu populārajā kultūrā: televīzijas realitātes šovu slavenības Latvijā pēdējo piecu gadu laikā (2008. gada 1. janvāris–2012. gada 31. decembris)” autore kā darba mērķi izvirzīja noskaidrot to cik ilgi ilgst televīzijas realitātes šovu slavenību 15 slavas minūtes un kādā kontekstā šīs slavenības tiek pozicionētas presē.
Bakalaura darbs ir izstrādāts trīs daļās: teorētiskajā, metodoloģiskajā un empīriskajā.
Teorētiskā daļa sevī ietver teorētiskās izpratnes par jēdzieniem populārā kultūra, populārā prese, televīzija un televīzijas realitātes šovi, slavenības.
Metodoloģiskajā daļā autore sniedz ieskatu izvēlētajās pētniecības metodēs.
Empīriskajā daļā autore, lai sasniegtu bakalaura darba mērķi, ar kontentanalīzes palīdzību analizē preses izdevumus „Kas Jauns” un „Privātā Dzīve” izvēlētajā laika posmā, veic ekspertu intervijas, un kritiskā diskursa analīzi.
Atslēgas vārdi: populārā kultūra, populārā prese, slavenības, realitātes šovi Bachelor thesis „Truth about 15 minute fame in popculture: celebrities of TV reality shows in Latvia during the last 5 years (January 1, 2008– December 31, 2012)” aims to explore the truth about fifteen minute fame in popular culture – how long does it last and how are celebrities of the TV reality shows represented in media.
Theses is structured in three parts: theoretical, methodological and research part.
Theoritical part of the theses explains the concept of popular culture, popular press, television, television reality shows and celebrities.
Methodological parts contains overview of researsh methods used in bachelor theses.
In research part author, in order to reach the aim of the bachelor theses, using contentanalysis analyzes magazines „Kas Jauns” and „Privātā Dzīve” in chosen period of time, performs expert interviews and critical discourse analysis.
Key words: popular culture, popular press, celebrity, reality show