2-3 gadus vecu bērnu sekmīgas adaptācijas veicināšanas nosacījumi pirmsskolas iestādē
Author
Amoliņa, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vugule, Ērika
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums: „2 – 3 gadus vecu bērnu sekmīgas adaptācijas veicināšanas nosacījumi pirmsskolas iestādē”
Diplomdarba autore: Liene Amoliņa
Diplomdarba zinātniskais vadītājs: Mag. paed. Ē. Vugule
Diplomdarba apjoms : 61 lappuses, 31 literatūras avoti, 5 pielikumi
Pētījuma mērķis: Izpētīt 2 – 3 gadus vecu bērnu sekmīgas adaptācijas nosacījumus pirmsskolas izglītības iestādē
Diplomdarba teorētisko pamatu veido pedagoģiski psiholoģiskās atziņas, kas balstās gan uz ārzemju (Dž. Boulbijs, E.Ēriksons u.c.), gan Latvijas pedagogu un psihologu (D. Tenna, I. Pontaga, I. Puškareva, A. Vecgrāve u.c.) teorētiskajām atziņām par sekmīgas adaptācijas nosacījumiem. Galvenie jautājumi, kas analizēti teorētiskajā daļā ir adaptācijas būtība, adaptācijas process pirmsskolā, kā arī ģimenes un pirmsskolas iestādes sadarbība bērna adaptācijas veicināšanā pirmsskolā.
Praktiskajā daļā tika veikts pētījums Rīgas Y pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot šādas pētnieciskās metodes – dokumentu izpēte, pedagoģiskais novērojums, pārrunas ar bērnu vecākiem, anketēšana, kā arī personīgās darba pieredzes analīze.
Pētījuma hipotēze ir apstiprinājusies. The title of diploma work: ,,Promoting condition of the successful adaptation for 2-3 years old children at preschool”
The author of diploma paper: Liene Amolina
The scientifical foreman of diploma paper: Mag. Paed. Erika Vugule
The wordage of diploma paper: 61 paginal, 31literal sources, 5 affixe
Research object: To search in theory and practically the conditions of the successful adaptation at preschool
Pedagogical psychological’s epistemologies are structuring the theoretical base of the diploma paper, which is built on both the foreign (J. Bowlby, E. Erikson etc.), and Latvian educators and psychologists (D. Tenna, I. Pontaga, I. Pushakareva, A. Vecgrave etc.) theoretical epistemologies about the conditions of successful adaptation. Main questions, which were analysed, are the adaptation’s substance, the process of adaptation as well collaboration between the family and preschool for facilitation of children’s adaptation to preschool.
The research was completed in practical part at Y preschool using the following methods: review of documents; pedagogical observation; interviews with children’s parents; and mediatization as well the analysis of personal work experience.
The researcher’s hypothesis is approved.