Empātijas audzināšana 5-7 gadus veciem bērniem pirmsskolā
Author
Melkere, Renāta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vugule, Ērika
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums: Empātijas audzināšana 5 - 7 gadus veciem bērniem pirmsskolā
Autore: Renāta Melkere
Zinātniskā vadītāja: Mag. Paed. Ērika Vugule
Atslēgas vārdi: Empātija, personības attīstība, socializācija.
Diplomdarbu veido 86 lpp., 2 tabulas, 7 attēli, 39 literatūras avoti un 9 pielikumi.
Pētījumā izvirzītā hipotēze ir, ka pirmsskolas bērnu empātijas audzināšana noris sekmīgāk, ja organizēti kā metode tiek izmantota daiļliteratūras analīze un rotaļa, kā arī tiek veicināta sadarbība ar vecākiem.
Darba mērķis ir pētīt daiļliteratūras un rotaļu izmantošanu empātijas audzināšanā 5 – 7 gadus veciem bērniem.
Teorētiskajā daļā autore aplūko dažādu autoru (E.Eriksons, Ļ.Vigotskis, I.Puškarevs, Ā.Karpova, I.Plotnieks, D.Lieģeniece, D.Tenne) atziņas par empātiju un par tās audzināšanas pedagoģiski psiholoģiskajiem aspektiem pirmsskolā.
Pētījuma praktiskajā daļā autore veica daiļliteratūras un rotaļu izmantošanas iespēju izpēti empātijas audzināšanā 5-7 gadus veciem bērniem.
Teorētiskās literatūras studijās, pedagoģiskajā novērojumā un vecāku anketēšanā iegūto datu analīzes rezultātā autore izveidoja un empīriski pārbaudīja rotaļu nodarbību kopu, kuras saturisko pamatu veidojošais daiļdarbs ir kvalitatīvs līdzeklis empātijas audzināšanā pirmsskolā, mājās.
Pētījumā izvirzītā hipotēze apstiprinājusies. Issue of this work: Educating empathy in preschool to 5 – 7 year old children
Author: Renata Melkere
Scientific superior: MA. Pad. Erika Vugule
Key words: Empathy, development of personality, socialization.
Diploma paper consists of 86 p, 2 tables, 7 images, 39 bibliographic entries and 9 attachments.
In beginning of the work author states the hypothesis, that education of empathy in preschool is more effective if analyzing literature and games are used organized as method of educational process and collaboration with children’s parents is promoted.
A work purpose is to find out how games and literature can be used in education of empathy to 5 – 7 years old children.
In theory author examines several authors (E.Ericson, Ļ.Vigotskis, I.Puškarevs, Ā.Karpova, I.Plotnieks, D.Lieģeniece, D.Tenne) thoughts about empathy, its education and pedagogically psychological aspects.
The other half of this work is dedicated to the practical research; author analyzed use of literature and games for to educate empathy to 5 – 7 years old children.
In theoretical research of literature, pedagogical observation and by analyzing data from parents questionnaires author created and empirically tested set of games which is based on literal fragment – base to evolve empathy in educational process in preschool and home.
In the period of this work the hypothesis turn out to be true.