Show simple item record

dc.contributor.advisorZuters, Jānisen_US
dc.contributor.authorSalimbajevs, Askarsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Datorikas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:05:23Z
dc.date.available2015-03-24T07:05:23Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other33908en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/17073
dc.description.abstractDota maģistra darba mērķis ir izpētīt inversās pastiprinājuma vadītas apmācīšanas metodi no intelektuālo aģentu izstrādes perspektīvas. Darba ietvaros tika izpētīti parastas pastiprinājuma vadītas apmācības teorētiskie pamati, inversās pastiprinājuma vadītas apmācības formulējums, motivācija, iespējamie risinājumi un konkrēti algoritmi. Iegūtās zināšanas tiek izmantotas darba praktiskajā daļā, kur autors izstrādājis un apmācījis intelektuālo aģentu, kas prot spēlēt Mario datorspēli. Konkrētāk, autors vairākas reizes nodemonstrēja aģentam, kā spēlēt Mario, un balstoties uz šīm demonstrācijām, aģents iemācījās to izpildīt. Mario aģenta izstrādes gaitā tika identificētas dažādas problēmas un grūtības, kuras parasti rodas, praktiski pielietojot inversās pastiprinājuma vadītas apmācīšanas algoritmus. Darba otra daļa ir veltīta autora piedāvātiem klasisko inversās pastiprinājuma vadītas apmācīšanas algoritmu uzlabojumiem, kas palīdz atrisināt vienu no šīm problēmām.en_US
dc.description.abstractThe aim of this work is to study inverse reinforcement learning and apply it to develop and train intelligent agent for Mario game. In the course of this work author studies reinforcement learning theoretic basics, inverse reinforcement learning problem formulation, motivation, possible solutions and few concrete algorithms. Obtained knowledge is used in practical part of this work, where author developed and trained intelligent agent which can play Mario game. Concretely, author recorded several demonstrations of how to play Mario game, and then this demonstrations where used by agent to “understand” the task and learn how to do it. In the course of Mario agent development several difficulties and problems were identified, which usually arise when using inverse reinforcement learning algorithms in practice. In the second part of this work author offers improvements to classic inverse reinforcement learning algorithm which helps to solve one of these problems.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDatorzinātneen_US
dc.titleInversās pastiprinājuma vadītas apmācīšanās metožu pielietojums intelektuālo aģentu izstrādēen_US
dc.title.alternativeUsing Inverse Reinforcement Learning Methods in Intelligent Agent Developmenten_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record