• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Servisu pieejamības statusu reģistrēšanas automatizēšana „Service Desk” sistēmā

Thumbnail
View/Open
302-43462-Fedorovics_Romans_rf12002.pdf (973.0Kb)
Author
Fedorovičs, Romāns
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Šibanovs, Aleksejs
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Servisu pieejamības statusu reģistrēšanas automatizēšana ir izstrādāta, lai automatizēt problēmas (turpmāk tekstā - incidents) reģistrēšanu sistēmā un atvieglot statistikas veidošanu par servisu pieejamību finanšu iestādē. Tas ļauj sistēmai automātiski izveidot incidentu, norādot kāds serviss bija ietekmēts, laiku, kad tas ir noticis, un citu svarīgu informāciju. Katras dienas un mēneša beigās ir izveidota statistika, kur ir apkopota informācija par katru servisa pieejamību, kas tiek nosūtīta par konkrētu servisu atbildīgai personai. Izstrādāšanai tika izmantotas PHP, WSDL, SQL un XML programmēšanas valodas.
 
Services availability status registration automation in “Service desk” system is developed to automate the problem (hereinafter - the incident) registration in the system and to facilitate the statistics creation about services availability in the financial institution. This allows the system to create an incident automatically, indicating what service was affected, the time when it happened, and other important information. The daily and monthly statistics, which contains information about each service availability status, is sent to a person, which is responsible for this or that service. PHP, WSDL, SQL and XML programming languages are used during developing.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/17098
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5688]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV