DNB bankas zīmola maiņas procesa mārketinga komunikāciju novērtējums.
Author
Nikolajeva, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Batraga, Anda
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēmas izvēli „DNB bankas zīmola maiņas procesa mārketinga komunikāciju novērtējums” noteikusi interese izpētīt un izanalizēt, kā tika veidotas un virzītas mārketinga komunikācijas saistībā DNB bankas zīmola maiņu.
Darbs sastāv no trīs daļām. Pirmā daļa sastāv no teorētiskā izklāsta par zīmola nozīmi uzņēmējdarbības kontekstā. Otrā daļa sastāv no teorētiskā izklāsta par zīmola maiņas procesu. Trešā daļa sastāv no praktiskā pētījuma un analīzes par DNB bankas zīmola maiņas procesa mārketinga komunikācijām un patērētāju vērtējumu par tām.
Mūsdienās ir pazīstama prakse, ka uzņēmumi dažādu iemeslu vadīti veic zīmola maiņas procesu, kas ir sarežģīts un riskants. Viena no vadošajām bankām Latvijā – DNB banka mainīja savu zīmolu, no DnB NORD pārejot uz DNB. DNB banka savā pastāvēšanas vēsturē ir mainījusi savu nosaukumu jau 6 reizes, kas ir lielākais zīmolu maiņu skaits Latvijā esošo banku pieredzē.
Darba mērķis ir novērtēt DNB bankas veiktās zīmola maiņas mārketinga komunikācijas, vai tajās tika skaidri definēts zīmola maiņas iemesls un saprast kā zīmola maiņas process ietekmēja patērētāju attieksmi pret banku.
No pētījuma rezultātiem, autore secina, ka DNB bankas veiktās zīmola maiņas mārketinga komunikācijas ir veiksmīgas, aptverot ar informāciju plašu auditoriju. No mārketinga komunikācijām netika skaidri saprasts zīmola maiņas iemesls, jo šī informācija reklāmās netika uzskatāmi atspoguļota. Lielākajai daļai auditorijas attieksme pret banku nemainījās, kopš tā mainīja zīmolu uz DNB, jo ir pagājis pārāk īss laiks, lai patērētāji novērtētu un apstiprinātu bankas jauno vīziju un vērtības.
Pētījuma rezultāti pierāda, ka darba mērķis un uzdevumi tika izpildīti un izvirzītā hipotēze apstiprināta.
Atslēgvārdi: DNB banka, zīmols, zīmola maiņa, mārketinga komunikācijas, anketēšana, ekspertu intervijas. The reason of my choice of the theme “ DNB bank brands relay process marketing communications assessment “ was my interest to explore and analyze how was directed bank DNB re-branding marketing communication.
The work consists of three parts. The first part consists of theory of the brand's business context. The second part consists of theory about rebranding process. The third part consists of practical research and analysis of the bank DNB rebranding process, marketing communications and customer ratings on them.
It is known practice in nowadays that companies are doing re-branding process for different reasons, which is a complex and risky. One of the leading Latvian banks DNB bank changed their brand from DnB NORD to DNB. Bank DNB has changed their name 6 times, which is the largest brand change in Latvian banking experience.
The aim of this word is to estimate the bank’s DNB rebranding marketing’s communication, whether it was clearly defined in the re-branding process and customers understand the reason of the rebranding process.
From the results of the research, author concludes that bank’s DNB rebranding marketing communication was successful, informing wide range of audience. From marketing communication point of view, it has not been clearly understood the reason of rebranding, because this information in advertisements were not clearly defined with correct message. Most of the audience's attitude after bank rebranding process did not change, maybe it’s because it is too early for customers to evaluate the bank's new vision and values.
From the conclusion of this work we can see that the aim and objectives are done and the hypothesis is confirmed.
Keywords: DNB bank, brand, rebranding, marketing communications, questionnaires, interviews with experts.