Tirgū ieiešanas metodes internetā bāzētam, jaunizveidotam uzņēmumam: individualizētu somu tirdzniecības internetā analīze Francijas tirgū
Автор
Lasmanis, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Roze, Ainārs
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Šī darba mērķis ir analizēt internetā bāzēta, jaunizveidota uzņēmuma ieiešanas metodes Francijas rokassomiņu tirgū. Darbā aplūkotas dažādas tirgū ieiešanas metodes un to iedalījums, M. Portera piecu spēku modelis un tā kritika, PESTEL un SVID analīze. Apskatīts masveida individualizācijas jēdziens. Pētnieciskajā daļā veikta detalizēta Francijas uzņēmējdarbības vides un rokassomiņu tirgus analīze, un izpētītas SIA „ArtBag” iespējas Francijas tirgū. Rezultāti atklāj, ka jaunam, internetā bāzētam uzņēmumam kā piemērotākās tirgū ieiešanas metodes ir eksportēšana un partnerattiecības, jo tās saistītas viszemākajiem riska faktoriem un finanšu ieguldījumiem. Pieaugot attīstības tempiem un finanšu resursiem – arī filiāles, meitas uzņēmuma vai franšīzes izmantošana.
Atslēgvārdi: tirgū ieiešanas metodes, jauna tirgus apgūšana, tirgus izpēte, SIA “ArtBag”, individualizētu rokassomiņas, tirdzniecība internetā, masveida individualizācija The purpose of this research is to analyze entry modes of an internet based startup in the French handbag market. The work reviews different market entry modes and their classification, M. Porter five forces analysis and its critics as well as PESTEL and SWOT analysis. The work also reviews the concept of mass customization. The practical research consists of a detailed analysis of the entrepreneurship environment and handbag market in France as well as potential of ArtBag Ltd. to enter this market. The results show that the most appropriate market entry modes for an internet based startup are direct exporting and partnership agreement as they offer the least financial input and minimal risk factors, even if they guarantee smaller profits. Later stages can consist of opening a branch, a subsidiary, of franchising.
Keywords: market entry modes, foreign market entry, market analysis, ArtBag Ltd., custom made handbags, online retail, mass customization