Augstākās izglītības finansēšanas sistēma, Igaunijā un Latvijā: tās pilnveidošanas iespējas
Author
Posudņevskis, Dmitrijs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šavriņa, Baiba
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba nosaukums ir „Augstākās izglītības finansēšanas sistēma, Igaunijā un Latvijā: tās pilnveidošanas iespējas. Maģistra darba mērķis: Balstoties uz izpētītiem zinātniskajiem rakstiem, kā arī situācijas pamata, ASV un Lielbritānijā veikt Igaunijas un Latvijas augstākās izglītības finansēšanas sistēmas izpēti, izstrādāt Latvijas augstākās izglītības finanšu politikas pilnveidošanas priekšlikumus. Maģistra darba gaitā tika aplūkoti zinātniskie raksti par augstāko izglītību un tās finansēšanas sistēmām. Tika veikta situācijas analīze Lielbritānijā un ASV kā arī izpētīta Latvijas un Igaunijas augstākās izglītības finansēšanas sistēmas. Tika izstrādātas Latvijas augstākās izglītības finansēšanas sistēmas pilnveidošanas iespējas, kā arī veikti secinājumi un priekšlikumi.
Augstākās izglītības finansēšanas sistēmā svarīgu lomu aizņem tās avotu diferenciācija, jo mūsdienu apstākļos valsts nevar pilnā apjomā finansēt pētniecisku darbību un izglītības pakalpojumu sniegšanu. Master's dissertation entitled "Higher education funding system in Estonia and Latvia: improvement opportunities The aim of the Master: Based on established scientific articles, as well as the basic situation, the U.S. and the UK for Estonian and Latvian higher education system of financing research, development of Latvian higher education finance policy developmentproposals.
Master's dissertation, took part scientific articles on higher education and its financing systems. Was to analyzed the situation in the UK and the U.S. as well as explored the Latvian and Estonian higher education funding system. It was developed in Latvian higher education funding system improvement opportunities, as well as conclusions and recommendations. Higher education funding system occupies an important role in the source of differentiation in today's circumstances, the State can not be fully funded research activities and educational services.