Show simple item record

dc.contributor.advisorRigerts, Andrisen_US
dc.contributor.authorBaranovs, Aleksandrsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:06:16Z
dc.date.available2015-03-24T07:06:16Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other40818en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/17426
dc.description.abstractMaģistra darba tēma ir “Kredītrisku vērtēšanas modeļa ieviešana kredītiestādē”. Maģistra darba mērķis ir noteikt, kā kredītiestādē, apstrādājot un izanalizējot datus no esošas klientu datu bāzes, var noteikt, novērtēt un vadīt kredītriskus. Lai sasniegtu darba mērķi, tika izvirzīti sekojoši uzdevumu: apskatot un salīdzinot dažādas lēmumu pieņemšanas modeļus, izvirzīt to, kurā visefektīvāk var integrēt Kredītskoringa modeli, izvērtēt „cilvēka faktora” ietekmi lēmumu pieņemšanā un informācijas analīzē, un apskatīt ar to saistītus riskus, pamatot sistēmas ieviešanas nepieciešamību, aprakstīt turpmāko darbu ar modeli un riskus, kas var rasties sakarā ar izmaiņām tirgū. Darba nodaļu saturs ir pakārtots darba mērķim un uzdevumiem. 1.daļā tiek izskatīts Kredītskorings kā kredītriska vadīšanas instruments, 2.daļā tiek aprakstīta Kredītskoring modeļa izveidošanas un ieviešanas metodoloģija. 3.nodaļā tiek aprakstīts turpmāks darbs ar izveidoto Kredītskoringa modeli, iespējas un perspektīvas. Darba uzdevumu izpildes rezultātā autors nonāca pie vairākiem secinājumiem un priekšlikumiem. Svarīgākais no tiem ir tas, ka izstrādājot Kredītskoringa modeli ir jāsavāc par klientiem pēc iespējas vairāk informācijas, datus jāsakārto, lai tie būtu analizējami, jāpiesaista cilvēkus ar pieredzi kreditēšanas jautājumos, lai pieņemt lēmumu paļautos ne tikai uz statistikas datiem, bet arī uz objektīvo cilvēka viedokli. Kredītskoringa modelis jāpielieto pēc iespējas plašāk, jo tas pataisa riska novērtēšanu ātru un kvalitatīvu, kā arī to var piemērot Mazo un vidējo uzņēmumu kreditēšanā. Kopējais maģistra darba apjoms ir 82 lapaspuses. Darbā ir iekļauti: •3 tabulas •16 attēlien_US
dc.description.abstractThe theme of the master’s paper is “The implementation of Credit risk valuation model in the Credit institution”. Overall goal of the paper is to find out, how credit institution could analyze information about existing clients and manage credit risks. In order to achieve purpose of the paper, the following tasks were proposed: to view and compare different decision-making models, evaluate “human factor” in information analyzing, to find suitable data source and select helpful information. After that, ground model advisability. Content of chapters is subject to purposes and tasks of the research. Chapter 1 describes Credit scoring as the credit risk managing tool; Chapter 2 reviews Credit scoring model creating and introduction methodology, Chapter 3 describes Credit scoring model facilities and future aspects. When achieving tasks of the research, the author made several conclusions and proposals. The most significant of those is as follows: organization making Credit scoring model, have to get as mach information about clients as possible, sort it with a design to analyze. Organization have to involve people with experience in crediting, so we could make decisions depended not only on statistic but also on human detached view. Credit scoring systems should use wider, because risk appraisal managing become faster and more qualitative. It can be used analyzing small and middle enterprises. Total amount of the master paper is 82 pages. The paper also includes: •3 tables •16 picturesen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVadībzinātneen_US
dc.titleKREDĪTRISKU VĒRTĒSNAS MODEĻA IEVIEŠANA KREDĪTIESTĀDĒen_US
dc.title.alternativeThe implementation of Credit risk valuation model in the Credit institutionen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record