Ārvalstu investīciju piesaiste kā Latvijas telekomunikāciju nozares uzņēmumu konkurētspējas paaugstināšanas nosacījums
Author
Neverčika, Eva
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Oļevskis, Grigorijs
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbā “Ārvalstu investīciju piesaiste kā Latvijas telekomunikāciju nozares uzņēmumu konkurētspējas paaugstināšanās nosacījums” tiek izpētīta ārvalstu investīciju loma Latvijas telekomunikācijas nozares uzņēmumu konkurētspējas veicināšanā.
Pirmajā nodaļā tiek pētīts konkurētspējas un uzņēmumu konkurētspējas jēdziens un to ietekmējošie faktori, kā arī tiek pievērsta uzmanība ārvalstu investīciju lomas izpētei attiecībā uz uzņēmumu konkurētspēju.
Darba otrajā nodaļā tiek analizētas ārvalstu investīcijas Latvijas tautsaimniecībā ar statistikas datu palīdzību, analizējot ārvalstu tiešo investīciju struktūru un dinamiku, kā arī ārvalstu tiešo investīciju sadalījumu Latvijas telekomunikācijas nozarē.
Trešajā nodaļā tiek veikta bezvadu telekomunikācijas uzņēmumu analīze tirgū, kā arī, balstoties uz autores veiktajām intervijām uzņēmumos un anketām, tiek pētīta uzņēmumu konkurētspējas paaugstināšanas nosacījumi.
Darba apjoms: 79 lapaspuses, 31 attēls, 4 tabulas un 4 pielikumi. Master Thesis „The Attraction of Foreign Investments as Condition to Increase Telecommunication Industry Competitiveness in Latvia” is explored role of foreign investment in Latvian telecommunications industry for enhancing business competitiveness
The first chapter explores the competitiveness and business competitiveness concept and factors’ affecting it, as well as the attention is paid to the role of foreign investment relating to the competitiveness of enterprises.
Foreign investments in the Latvian economy with the help of statistical data in the analysis of foreign direct investment in the structure and dynamics, as well as foreign direct investment division of Latvian telecommunications sector are analyzed in second chapter.
The third chapter explores research about wireless telecoms in market, and based on the author conducted interviews and questionnaires, terms of increasing the competitiveness of companies are studied.