Tūrisma kompānijas SIA „Baltic Events & Travel” attīstības stratēģija
Author
Upelniece, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Danovičs, Vadims
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Ilze Upelniece. Maģistra darbs „Tūrisma kompānijas SIA “Baltic Events & travel” attīstības stratēģija”. – Rīga: 2007.
Maģistra darba mērķis: pamatojoties uz stratēģiskās vadīšanas teorētisko aspektu, Latvijas tūrisma nozares un kompānijas iespēju izpētes rezultātiem, izstrādāt tūrisma kompānijas SIA “Baltic Events & travel” attīstības stratēģiju.
Mērķa sasniegšanai definētie darba uzdevumi:
1)izpētīt stratēģiskās vadības teorētisko bāzi, izvēlēties stratēģijas skolu, pēc kuras ieteikumiem vadoties tiks izstrādāts uzņēmuma attīstības stratēģiju kopums, un pamatot tās izvēli;
2)izpētīt nozares attīstību un nozares konkurences vidi, izmantojot M.Portera modeli;
3)raksturot kompāniju, tās sniegtos pakalpojumus, izpētīt kompānijas iekšējo vidi, mārketinga darbību, kā arī izstrādāt SWOT matricu;
4)noteikt uzņēmuma stratēģisko pozīciju, izstrādāt vispārējās uzņēmuma stratēģijas korporatīvajā, biznesa un funkcionālajā līmenī un attīstības stratēģijas virzienus, pamatojoties uz pētījuma rezultātiem.
Maģistra darba pētījumā tika izmantotas statistiskās, ekonomiskās analīzes un izpētes metodes, I.Foranda SNV analīze, M.Portera modelis, T.Levita matrica, R.Makkinseja matrica, SWOT analīze, u.c.
Par pētījuma avotiem izmantoti LR likumdošanas akti, zinātniskā literatūra un periodika, avoti no interneta un kompānijas nepublicētie materiāli.
Kā teorētiskais pamatojums izmantota zinātniskā literatūra, kas balstās uz stratēģisko procesu gaitas apskatu – H.I.Ansofs, H.Mincbergs, M.Porters, G.S.Dejs, R.Kohs, I.Forands, V.Praude, J.Beļčikovs, J.Caune, A.Dzedons, A.Fridmans, I.Kalve, u.c. teorētiķu un praktiķu ieteikumiem.
Maģistra darbā 92 lapaspuses, 16 attēli, 16 tabulas. Master degree thesis by Ilze Upelniece „Development strategy of tourism company “Baltic Events & travel Ltd”. Riga, 2007.
The purpose of the master degree thesis is to work out development strategy for a tourism company „Baltic Events & Travel Ltd” based upon theoretical aspects of development management, research of Latvia’s tourism industry and company’s current results.
The author has defined the following tasks to achieve the results:
1)research theoretical basis for strategy management, choose strategic school to follow and to work out development strategy, and to substantiate the choice;
2)research development of the industry in general and the competitive environment using M.Porter model;
3)Characterize the company, its rendered services, research the companies interior environment, and develop SWOT matrix;
4)Define company’s strategic position, develop company’s corporate, business, and functional level strategies and development strategy based upon research results.
The author used statistic, economical, and research methods. I.Forand SNV analyses, M.Porter model, T.Lewitt matrix, McKinsey matrix, and SWOT analyses, and other.
The author has used normative acts of the Republic of Latvia, scientific literature, periodicals, internet resources for the research, and company’s unpublished materials.
For the theoretical basis, the author has used scientific literature, which is based upon review of strategic processes - H.I.Ansof, H.Mintzberg, M.Porter, G.S. Day, R.Koh, I.Forands, V.Praude, J.Beļčikovs, J.Ē.Niedrītis, J.Caune, A.Dzedons, A.Fridmans, I.Kalve and others.
The research contains 92 pages, 16 images, 16 tables.