Informācijas sistēmu un tehnoloģiju pārvaldības problēmu risinājumi kredītiestādēs
Author
Sutirins, Mihails
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Vasiļjeva, Tatjana
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Banku galvenās IT pārvaldīšanas problēma ir centralizācijas un automatizācijas trūkums, kas izraisa, vispirms, IT departamenta ražotspējas samazināšanu un, kā rezultātā, negatīvi ietekmē biznesa mērķu sasniegšanas procesu.
Dotā darba mērķis bija noteikt IT pārvaldīšanas grūtības un piedāvāt risinājumu, kas ļaus pārvarēt tās.
Akcents darbā bija izdarīts uz pastāvošo IT standartu aplūkošanu ITSM teorijas ietvaros, tādu kā ITIL un COBIT, kā arī uz to pielietošanas iespējām praksē.
Pamatojoties uz pasaules prakses pieredzes, tika piedāvāts ITSM ieviešanas variants bankas IT departamenta darba kvalitātes, ražotspējas paaugstināšanai un pārejai no izmaksu centra uz peļņas centru no ekonomiskā viedokļa. Kā rezultātā bija izveidots bankas IT modelis, kas ietver IT departamenta iekšējos un ārējos procesus. The main IT management problems for banks are IT centralization and automation, what causes, firstly, IT department productivity decreasing and, as a result – negative impact on business goals achievement process.
The purpose of this work was to define IT management issues and to propose solution, how to get over them.
An accent was done on the existing IT standards review within the ITSM theory, such as ITIL and COBIT, as also on their implementation practice.
Using world practice experience the particular solution was provided for ITSM integration in the bank to increase IT department work quality, productivity and to move it from the center of expenses to the center of profit. As a result the bank IT model was created, which has all the most important IT department internal and external processes described.