• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

McDonald’s mārketinga komunikāciju analīze

Thumbnail
View/Open
303-7756-Grigore_Lolita_VadZ021062.pdf (4.493Mb)
Author
Grigore, Lolita
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šalkovska, Jeļena
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba tēma ir „McDonald’s mārketinga komunikāciju analīze”. Mārketinga komunikācijas ir viens no mārketinga mix elementiem, un tam ir svarīga nozīme attiecību veidošanā ar patērētājiem, tāpēc to veidošanai un uzturēšanai ir jāpievērš pastiprināta uzmanība. Darba mērķis ir McDonald’s veikto mārketinga komunikāciju izpēte (analīze) pasaules un Latvijas mērogā un noteikt mārketinga komunikāciju lomu faktoru kopā, kas ietekmē Latvijas iedzīvotāju uzvedību, izvēloties ātrās ēdināšanas restorānus. Darba apjoms ir 154 lappuses. Darbs sastāv no ievada, trīs nodaļām (Mārketinga komunikāciju teorētiskie aspekti, McDonald’s mārketinga komunikāciju sistēmas analīze, Pētījums par mārketinga komunikāciju lomu patērētāju lēmumu pieņemšanas procesā), secinājumiem, izmantotās literatūras saraksta un pielikumiem. Atslēgvārdi: mārketings, mārketinga komunikācijas, reklāma, pārdošanas veicināšana, sabiedriskās saskares, personīgā pārdošana, McDonald’s.
 
Theme of this master paper is „McDonald’s marketing communication analyses”. Marketing communications is one of marketing mix elements, and it is very important in relationship making process with consumers, thants why is needed to keep a close watch on marketing communication developing and maintaining. The object of the paper is to look over McDonald’s marketing communications in world and Latvia and to define marketing communications role in group of factors, that affects behaviour of Latvia consumers, when they choose fast food restaurants. The amount of paper is 154 pages. The paper consists of foreword, three chapters (Theoretical aspects of marketing communications, McDonald’s marketing communication system analyses, Research about marketing communication role in consumers decision making process), conclusions, bibliography and annex. Keywords: marketing, marketind communications, advertising, selling stimulation, public relations, personal selling, McDonald’s.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/17510
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV