Alūziju lietojums britu un amerikāņu politiskajās runās
Author
Dadze, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Apse, Vineta
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā bakalaura darbā tiek pētītas alūzijas. Darba mērķis ir piedāvāt teorētiskās atziņas par alūzijām un autores atziņas, kas iegūtas analizējot alūzijas četru britu premjerministru un četru Amerikas Savienoto Valstu prezidentu politiskajās runās. Teorētiskās (teoriju analīze) un empīriskās (kvalitatīvā diskursa analīze) pētījumu metodes tika pielietotas pētījumā. Rezultāti rāda, ka politiķi izmanto alūzijas savās runās, bet tās mēdz būt raksturīgas noteiktai kultūras grupai. Alūziju daudzums runā ir atkarīgs no katra individuālā runātāja, tomēr lielāks atrasto alūziju skaits bija amerikāņu politiskajās runās. Autore arī secina, ka alūziju izpratnei ir nepieciešamas iepriekšējas zināšanas par problēmu, kurai alūzija ir veltīta.
Atslēgas vārdi: retorika, politiskais diskurss, alūzija, publicistiskais stils, plašsaziņas līdzekļi, oratoriskais stils The present Bachelor Thesis examines allusions. The purpose of the paper is to present theoretical findings on allusions and the author’s findings when analysing allusions spotted in political speeches of four British Prime Ministers and four presidents of the United States of America. Theoretical (analysis of theories) and empirical (qualitative discourse analysis) research methods were used in the research. The findings show that politicians use allusions in their speeches; the allusions tend to be culture-conscious. The number of allusions employed depends on the preferences of each individual speaker, but the number of allusions detected was higher in American political speeches. The author also concludes that allusions require prior knowledge of the matter alluded to.
Key words: rhetoric, political discourse, allusion, publicistic style, mass media, oratorical style