Show simple item record

dc.contributor.advisorApse, Vinetaen_US
dc.contributor.authorDadze, Ivetaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:08:15Z
dc.date.available2015-03-24T07:08:15Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other21698en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18062
dc.description.abstractŠajā bakalaura darbā tiek pētītas alūzijas. Darba mērķis ir piedāvāt teorētiskās atziņas par alūzijām un autores atziņas, kas iegūtas analizējot alūzijas četru britu premjerministru un četru Amerikas Savienoto Valstu prezidentu politiskajās runās. Teorētiskās (teoriju analīze) un empīriskās (kvalitatīvā diskursa analīze) pētījumu metodes tika pielietotas pētījumā. Rezultāti rāda, ka politiķi izmanto alūzijas savās runās, bet tās mēdz būt raksturīgas noteiktai kultūras grupai. Alūziju daudzums runā ir atkarīgs no katra individuālā runātāja, tomēr lielāks atrasto alūziju skaits bija amerikāņu politiskajās runās. Autore arī secina, ka alūziju izpratnei ir nepieciešamas iepriekšējas zināšanas par problēmu, kurai alūzija ir veltīta. Atslēgas vārdi: retorika, politiskais diskurss, alūzija, publicistiskais stils, plašsaziņas līdzekļi, oratoriskais stilsen_US
dc.description.abstractThe present Bachelor Thesis examines allusions. The purpose of the paper is to present theoretical findings on allusions and the author’s findings when analysing allusions spotted in political speeches of four British Prime Ministers and four presidents of the United States of America. Theoretical (analysis of theories) and empirical (qualitative discourse analysis) research methods were used in the research. The findings show that politicians use allusions in their speeches; the allusions tend to be culture-conscious. The number of allusions employed depends on the preferences of each individual speaker, but the number of allusions detected was higher in American political speeches. The author also concludes that allusions require prior knowledge of the matter alluded to. Key words: rhetoric, political discourse, allusion, publicistic style, mass media, oratorical styleen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.titleAlūziju lietojums britu un amerikāņu politiskajās runāsen_US
dc.title.alternativeUse of Allusion in British and American Political Speechesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record