• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mācīšanās stili rakstu valodas stundās

Thumbnail
View/Open
306-27182-Auzina_Zita_za06013.pdf (540.8Kb)
Author
Auziņa, Zita
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Farneste, Monta
Date
2010
Metadata
Show full item record
Abstract
Rakstīšanas process sevī ietver vairākus uzdevumus, rakstu darba plānošanu, pārskatīšanu un rediģēšanu. Tā kā studentiem ir atšķirīgi mācīšanās stili ir ļoti svarīgi, lai viņi izmantotu savam stilam piemērotas metodes informācijas vākšanas, organizēšanas, kā arī pārskatīšanas un rediģēšanas procesos. Šī pētījuma mērķis ir noskaidrot kā studenti var pielietot savu mācīšanās stilu rakstīšanas procesā un vai katram mācīšanas stilam ir atbilstošs uzdevumu krājums. Lai to noskaidrotu tika analizētas vairākas mācīšanās stilu teorijas un apskatītas sekojošas grāmatas: T. Abigail, H. McKay, Writing Warm Ups, M. Harris, D. Mower, and A. Sirkorzynska, Opportunities Intermediate Students’ Book, un M. Stephens, New Proficiency Writing. Pētījuma rezultāti parāda, ka katra mācīšanās stila īpašības var pielietot rakstīšanas procesā, un katram mācīšanās stilam ir atbilstošs uzdevumu krājums.
 
The process of writing involves a number of activities, planning, revising and editing. As students have different learning styles it is important that they use suitable methods for their learning style when gathering and organizing information, revising and editing it. The purpose of this research paper is to find out how students can apply their learning styles in the writing process and whether each learning style has an appropriate set of writing tasks. In order to find out this several learning styles theories were analysed and the following books were explored Abigail, T., McKay, H. Writing Warm Ups, Harris, M., Mower, D. and Sirkorzynska, A., Opportunities Intermediate Students’ Book, and Stephens, M. New Proficiency Writing. The results show that characteristics of each learning style can be applied in the process of writing and each learning style has an appropriate set of writing exercises.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18113
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6172]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV