Internacionālas organizācijas zināšanu pārvaldes prakses Latvijā
Автор
Laizāne, Māra
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Rhodes, Lauren Monsein
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Internacionālās organizācijas šobrīd ir plaši izplatītas visā pasaulē un Latvijā tajās nodarbināti aptuveni 10% cilvēku. Organizācijās par arvien nozīmīgāku vērtību kļūst zināšanas, tādēļ veiksmīga zināšanu pārvalde var būtiski palielināt organizācijas konkurētspēju tirgū. Zināšanu pārvaldes kontekstā apskatītas Gīrca Hofstedes izstrādātās nacionālo kultūru vērtību atšķirības un to ietekme uz organizācijas vērtībām. Pētījuma mērķis bija noskaidrot to, kā skandināvu uzņēmumā, kurš darbojas Latvijā, notiek zināšanu pārvaldība un kā to ietekmē dažādo valstu kultūras īpatnības, kā arī darbinieku personīgās motivācijas. Rezultātā noskaidrots, ka nacionālo kultūru dažādās vērtības ietekmē zināšanu pārvaldes prakses, kamēr personīgās darbinieku motivācijas paliek otrajā plānā aiz formālajām organizācijas vērtībām un praksēm.
Atslēgvārdi: Etnogrāfija, nacionālā kultūra, organizāciju antropoloģija, organizāciju kultūra, zināšanu pārvalde. International Organizations are very common all over the world – in Latvia approximately 10% people work for such organizations. Knowledge in organizations is becoming more and more valuable, so a succesfull Knowledge Management can significantly increase the competitiveness of an organization in the market. In context of Knowledge Management Geertz’s Hofstede’s value differences between national cultures and their impact on organizational values has been examined. Aim of the study was to find out how Scandinavian company that operates in Latvia, manages the knowledge and how knowledge management is affected by various factors of national cultures, as well as employees' personal motivation. The result showed that different values of national cultures impact the knowledge management practices, while the personal motivation of employees remain in second place behind the formal organizational values and practices.
Keywords: Ethnography, national culture, organizationa anthropology, organizational culture, knowledge management.