• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Saistītās runas fonoloģiskie procesi angļu valodas nodarbībās pamatskolā

Thumbnail
View/Open
306-43316-Virse_Zaiga_zv08015.pdf (4.708Mb)
Author
Virse, Zaiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Brēde, Maija
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbā Saistītās runas fonoloģiskie procesi angļu valodas nodarbībās pamatskolā uzsvērta saistītās runas fonoloģisko procesu nozīme mutvārdu saziņā, kā arī ierosināts mācīt fonoloģiskos procesus skolēniem valodas iesācēju līmenī. Darba mērķis ir izstrādāt metodiku, kā integrēt saistītās runas fonoloģisko procesu mācīšanu atbalsta angļu valodas nodarbībās pamatskolā. Tika izmantotas divu veidu pētījuma metodes: teorētiskā un empīriskā (gadījuma pētījums). Secinājumi: skolēniem valodas iesācēju līmenī ir iespējams veiksmīgi mācīt fonoloģiskos procesus. Tomēr jāatzīmē, ka, pirmkārt, jāliek uzsvars uz fonoloģisko procesu uztveres un atpazīšanas attīstīšanu un, otrkārt, jāpievēršas to konsekventam lietojumam saistītā runā, tādā veidā uzlabojot skolēnu runas skaidrību. Raksturvārdi: saistītā runa, fonoloģiskie procesi, runas skaidrība, mācīšana, skolēns, saziņa
 
The present master thesis Phonological Processes in Connected Speech in English Language Lessons at Elementary School highlights the importance of teaching phonological processes. The goal of this thesis is to work out methodology for how to integrate teaching of phonological processes in English as a foreign language support classes for young learners. The methods used in the given research are: theoretical and empirical (a case study). The conclusions drawn are: it is possible to successfully teach phonological processes in connected speech to students at the beginner’s level; however, the primary aim should developing the ability to perceive and decode the phonological processes and the secondary aim should be the development of consistent ability to produce them in connected speech, thus improving student speech intelligibility. Key words: connected speech, phonological processes, speech intelligibility, teaching, learner, communication
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18259
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV