Kreatīvā reklāmas kampaņa mediju produktiem: žurnāla "Astes" piemērs
Author
Kononoviča, Santra
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Rupā, Ulrika
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „Kreatīvā reklāmas kampaņa mediju produktiem: žurnāla „Astes” piemērs”.
Darbā izvirzītā komunikatīvā problēma ir: žurnāla „Astes” nepietiekamie pārdošanas un abonēšanas apjomi tā mazās popularitātes dēļ. Sakarā ar šo problēmu, tika izvirzīti mērķi popularizēt žurnālu, pirms tam noskaidrojot esošo mērķa auditoriju, vai tā atbilst vēlamajai mērķa auditorijai, kā arī uzzināt mērķa auditorijas vēlmes un intereses.
Darba teorētiskais pamatojums balstās uz reklāmas teoriju Velsa U., Moriarti S. un Berneta Dž. grāmatā „Reklāma. Principi un prakse”, kā arī uz Rozen E. grāmatu par baumām „Baumu anatomija” un Levinsona darbiem par partizānu mārketingu. Darba teorijā apskatīti reklāmas teorētiskie aspekti, daži no alternatīvā mārketinga veidiem, reklāmas kampaņas stratēģiskās izstrādes pamatprincipi.
Darba metodoloģija sastāv no 3 pētījumu veidiem: strukturēta intervija, aptauja ar anketu palīdzību un fokusa grupas intervija. Metodoloģijas teorija balstīta uz Kriplija, Raščevskas grāmatu „Kvalitatīvie pētījumi sociālajās zinātnēs” un Deivisa Dž.Dž. grāmatu „Reklāmas darbības pētījumi: teorija un prakse”.
Pētījuma mērķi ir noskaidrot žurnāla „Astes” lasīšanas paradumus, žurnāla atbilstību/neatbilstību auditorijas gaidām un žurnāla nepopularitātes cēloņus. Izvirzot šādus mērķus, tiek noteikts uzdevums veikt reklāmas kampaņu, ar kuras palīdzību žurnāls tiks popularizēts un kuras materiālais balsts būs piemērots mūsdienu Latvijas ekonomiskajai situācijai.
Darba pētījumos iegūtie rezultāti mainīja sākotnējo komunikatīvo problēmu, līdz ar to mainījās reklāmas kampaņas uzdevums. Iegūtie rezultāti liecina, ka žurnāla „Astes” pārdošanas/abonēšanas zemie rādītāji ir nevis dēļ tā mazās popularitātes, bet dēļ tā neatbilstības mērķa auditorijas interesēm.
Darba struktūra: darbā ir 67 lapaspuses neskaitot pielikumus. Ir iekļauti 5 pielikumi. Darbā ir 5 zīmējumi, 3 tabulas.
Atslēgvārdi: reklāma, mērķa auditorija, žurnāls „Astes”, maza atpazīstamība, reklāmas kampaņa, stratēģija. The title of Bachelor paper is „Creative Ad-Campaign for Magazine „Astes””.
The problem of communicative nature in research has been advanced: insufficient volume of selling and subscription due to lack of popularity. Because of this problem to popularize the magazine was set as an aim. However, before that – to find out the current target audience, weather it corresponds to the desirable audience as well as to find out the expectations and interests of audience.
Theoretical ground of the paper is based on the advertising theory of W.D.Wells, S.Moriarty and J.Burnett in the book „Advertising. Principles and Practice,” E.Rozen book about rumors „Anatomy of a Rumor” and Levinson studies on partisan marketing. In the theoretical part there are theoretical aspects considered, some kind of alternative marketing as well as principles of strategic elaboration of advertisement campaign.
Methodology of the paper consists of three different researches: structured interview, inquiry and interview of focus group. Theory of methodology is based on the book “Qualitative Research in Social Sciences” by Rascevskis and “Advertising Research: Theory and Practice” by J.Davis.
The aim of the research is to find out the reading habits for magazine “Astes”, compliance of the magazine to the expectations of the audience as well as the reasons for the lack of popularity. According to these aims to organize advertising campaign has been set as a task. With the help of advertising campaign the magazine will be popularized and the material base will be correspondent to the current economic situation in Latvia.
The outcome from the research changed initial communicative problem and therefore the task of an advertising campaign was also changed. The outcome testifies that the low volume of selling and subscription of magazine “Astes” is not due to lack of popularity but due to lack of compliance between the content of magazine and expectations of audience.
Structure of paper: 67 pages from enclosures and 5 appendixes, 5 pictures and 3 tables.
Key words: advertising, target audience, magazine “Astes”, lack of identification, advertising campaign, strategy.