Komunikācijas stratēģija: uzņēmuma "Moduls Interjers" piemērs (2006 ─ 2008)
Author
Peins, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Plokste, Elita
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā „Komunikācijas stratēģija: uzņēmuma „Moduls Interjers“ piemērs (2006 – 2008)“ sniegts pētījums par tirdzniecības uzņēmuma mārketinga komunikācijas stratēģijas darbību laika posmā no 2006. līdz 2008. gadam. Pētnieciskajā darbā tiek apskatīti mārketinga komunikāciju iekšējo un ārējo vidi ietekmējošie faktori, mārketinga komunikācijas elementi, par primāro izvirzot integrēto mārketingu komunikāciju pieeju uzņēmuma mērķu un uzdevumu īstenošanai. Pētnieciskajā darbā izmatots plašs mārketinga literatūras klāsts, ietverot teorētisko literatūru, preses publikācijas un interneta (www.skds.lv, www.nams24.lv, www.alberts.lv, www.salonsmoduls.lv, http://site.ebrary.com/lib/latvia) resursus.
Saskaņā ar teorētiskajām literatūras studijām mārketingā , mārketinga komunikācijās, to integrācijā un izvēlētajām petniecības metodēm , šī darba uzdevums ir noskaidrot mēbeļu un gaismas ķermeņu tirdzniecības uzņēmuma „Moduls Interjers“ mārketinga komunikācijas stratēģijas īstenošanu.
Darbā izvirzītās problēmas analīzē galvenokārt tiek pielietotas kvalitatīva un kvantitatīva rakstura metodes. Pētnieciskajā darbā tika izmantota datu analīzes veids kvantitatīvajam pētījumam ar kontentanalīzes (KA) izmantošanu, ar ko bija iespējams analizēt komunikācijas redzamo saturu sistemātiskam un kvantitatīvam aprakstam.
Papildus darbā tika pielietota arī kvalitatīvā gadījuma izpētes (qualitative case study) metode, kas ir norobežotas sistēmas vai konkrēta gadījuma pētīšanas laika gaitā, plaša spektra informācijas savākšana, izmantojot kontekstuāli bagātus informācijas avotus. Šajā pētnieciskajā darbā kā gadījuma izpētes objekts tika izvēlēts SIA „Moduls Interjers“ mārketinga daļas aktivitātes trīs gadu periodam.
Bakalaura darba ietvaros izvēlētais pētījums tika veikts par 2006. – 2008.gadā veiktajām mārketinga komunikācijas aktivitātēm uzņēmumā „Moduls Interjers“, jo tieši šajā periodā uzņēmums sāka izmantot savā darbībā integrēto mārketingu komunikāciju.Latvijā tirdzniecības dalībnieku konkurence attīstās aizvien vairāk , arī tik specifiskā un šaurā nozarē, kā ekskluzīvu gaismas ķermeņu un dārgu mēbeļu pārdošanā Rīgā, kas veido pozitīvu vidi mārketinga pētījumiem, efektīvas un integrētas mārketinga komunikācijas nozīmes apzināšanai.
Pētnieciskajā darbā galvenā uzmanība tika vērsta uz SIA „Moduls Interjers“ mārketinga komunikāciju veidošanas mehānismiem un integrēto mārketinga komunikāciju izmantošanu.
Darba struktūra veidota secīgi, saistot teoriju ar pētniecību, tādējādi mērķtiecīgi virzot uz secinājumu izdarīšanu. Pētnieciskajā daļā tika pētīts un analizēts, kā tās tiek pielietotas reālajā uzņēmuma „Moduls Interjers“ praksē.
Pirmajā nodaļā apskatīts mārketinga jēdziens tā izpratnē ar ietvertiem mūsdienu procesiem, kas mārketinga nozarē ieviesuši jaunu nozīmi, kā integrēto mārketinga komunikāciju.
Otrajā nodaļā tika aprakstīta zīmolvedība un patērētāju lojalitāte.
Trešajā nodaļā analizēti integrēto mārketinga komunikāciju instrumenti, to nozīme un pielietojums.
Ceturtajā nodaļā tika sniegts SIA „Moduls Interjers“ darbības raksturojums, minēti ietekmējošie ārējās vides un iekšējās vides faktori.
Piektajā nodaļā tika aprakstīta tirgus segmentācija un mērķauditorija komunikācijas stratēģijas īstenošanai.
Sestajā nodaļā aprakstītas izmantotās pētniecības metodes – kvalitatīvā gadījuma studijas un kvantitatīvā sekundārā datu analīze.
Septītajā nodaļā ir analizēts uzņēmuma „Moduls Interjers” raksturojums.
Astotajā nodaļā veikta SVID analīzes pētniecība par uzņēmuma konkurētspēju tirgus apstākļos.
Devītajā nodaļā iztirzātas SIA „Moduls Interjers“ mārketinga komunikācijas aktivitātes par laika periodu no 2006. līdz 2008.gadam.
Desmitajā nodaļā veikta komunikācijas publikāciju analīze SIA „Moduls Interjers“.
Nobeigumā tiek sniegti secinājumi par uzņēmuma mārketinga komunikācijas stratēģiju.
Darbā ietverti 37 literatūras avoti, 24 pielikumi.
Bakalaura darba apjoms bez pielikumiem ir 53 lappuses.
Atsl Bachelor paper „Communication Strategy: Example of Company „Moduls Interjers“ (2006 – 2008)“ provides a study on operation of communication strategy in a trade company for the period from 2006 until 2008. The study observes factors impacting the internal and external environment of marketing communications, elements of marketing communication, emphasizing the integrated marketing communication approach for implementation of aims and goals set by the company. A wide range of literature, publications in the press as well as internet resources (www.skds.lv , www.nams24.lv, www.alberts.lv, www.salonsmoduls.lv, http://site.ebrary.com/lib/latvia) have been used for the research.
In accordance with studies of theoretical literature on marketing, marketing communications, their integration as well as the selected research methods, the aim of this paper is to elucidate the implementation of marketing communication strategy in “Moduls Interjers”, a company trading with furniture and lighting objects.
Methods of a qualitative and quantitative character were applied for analysis of the problem brought forward in this paper. Data analysis method was used in the research for quantitative study applying content analysis (KA) which made analyzing of the visible content of communication possible in order to provide a systematic and quantitative description.
Additionally, the qualitative case study method was applied in the research which is collection of a wide range of information within a confined system or during study of a particular case by applying information sources rich in context. Marketing activities over a 3-year period in “Moduls Interjers” Ltd were chosen as an incidental research object of this paper.
The study chosen within the framework of the bachelor paper was carried out for the marketing communication activities taken place in “Moduls Interjers” during the period from 2006 until 2008 since this was the time when the company started applying integrated marketing communication in its activity. The competition among traders is still advancing even in such a specific and small branch as sales of exclusive lighting objects and expensive furniture in Riga thus creating a positive environment for marketing studies in order to explore the significance of an effective and integrated marketing communication.
The study mainly concentrates on marketing communication development mechanisms and the use of integrated marketing communications in “Moduls Interjers” Ltd.
The structure of the paper was developed consecutively, binging theory and research together, thus purposefully moving towards drawing conclusions. The research part of the paper provides a study and analysis on how they were used in the practice of an existing company – “Moduls Interjers”.
The concept of marketing in its apprehension is observed in the first chapter including current processes which have introduced a new sense in marketing field as integrated marketing communication.
Brand management and customer loyalty are described in the second chapter.
The third chapter deals with analysis of instruments of integrated marketing communication as well as their importance and application.
Chapter four provides a description of “Moduls Interjers” Ltd’s activity stating the impacting internal and external environment factors.
Market segmentation and target auditory for implementation of communication strategy is set forth in chapter five.
The applied research methods – qualitative case study and secondary data analysis are depicted in chapter six.
Chapter seven provides an analysis of description of company “Moduls Interjers”.
Exploration of the SWOT analysis on company’s competitiveness in market conditions is performed in chapter eight.
“Moduls Interjers” Ltd’s marketing communication activities for the period from 2006 until 2008 are analyzed in chapter nine.
Chapter ten concentrates on the analysis of “Moduls Interjers”