TV ziņu struktūra, saturs un skatīšanās paradumi: LTV, LNT un TV3 salīdzinošā analīze
Автор
Neimane, Dagnija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Brikše, Inta
Дата
2009Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbs „ TV ziņu struktūra, saturs un skatīšanās paradumi: LTV1, LNT un TV3 salīdzinošā analīze” ir veltīts televīzijas ziņām. Ziņas tiek uzskatītas par katra televīzijas kanāla seju un notiek nemitīga cīņa par ziņu reitingiem. Latvijas trīs nacionālie televīzijas kanāli- LNT, TV3 un LTV1, spēcīgi konkurē savā starpā gan ar vakara ziņu pārraidēm, gan pārējo kanāla saturu, kas ir pirms un/vai pēc ziņām. Šajā darbā tika pētīts, kā vēlme sasniegt iespējami lielākus reitingus, ietekmē ziņu raidījumu struktūru un ziņu saturu. Darbā izvirzīta hipotēze, ka televīzijas ziņu struktūru un saturu nosaka gan konkrētā raidījuma orientācija pret (1) pārējo kanāla saturu pirms un pēc ziņām un (2) konkurējošo kanālu struktūru un saturu. Pētījuma rezultāti hipotēzi apstiprināja.
Teorētiskajā daļā apskatītas ziņu definīcijas, ziņu tipoloģija un ziņu atlases vērtību kritēriji, kā arī skaidrota mediju lietojuma motivācija pēc mediju lietošanas un apmierinājuma teorijas. Empīriskajā daļā veikta 60 ziņu raidījumu kvantitatīvā un kvalitatīvā analīze - pētot ziņu raidījumu struktūru, saturu, ziņu veidus, un formātus un salīdzinot tos. Veikta arī ziņu reitingu analīze.
Atslēgas vārdi: televīzija, ziņas, LNT, TV3, LTV1, auditorija, reitingi The Bachelor’s Thesis titled „.The Structure, content and viewing patterns of Television news: comparative analyses of LTV, LNT and TV3” is dedicated to TV news research. Television news more often is perceived as a face to a TV channel and there is a constant competition for better ratings and audience share. Three national TV channels – LNT, TV3 and LTV1 compete with ratings both in an evening news slot and other prime time coverage. Research in this particular Thesis reveals how the desire to acquire larger audience share and ratings affect a content and structure of newscasts. Hypothesis: the structure and content of TV newscasts depend on (1) content before and after the newscast (prime time slot) and (2) competing channel’s choice of structure and content. The research confirmed the hypothesis.
A theoretical part overviews news by definition, a typology of the news, principes of news selection, value criteria as well as motivation of media use by media use and gratifications theories. An empiric part covers 60 newscasts by qualitative and quantitative analysis researching structure, content, news variation and formats, comparing those to each other. It includes also the analysis of ratings during an evening news slots.
Key words: TV, news, LNT, TV3, LTV1, audience, ratings