Sociālais aspekts nacionālajā un lokālajā izpratnē: LNT un "TV Dzintare" ziņu rāmējumu analīze (01. 03. 2009. - 31. 03. 2009.)
Autor
Škuberte-Sudmale, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Proskurova- Timofejeva, Olga
Datum
2009Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Komunikācijas zinātnes bakalaura studijas programmas studentes Lauras Škubertes bakalaura darba „Sociālais aspekts nacionālajā un lokālajā izpratnē: LNT un "TV Dzintare" ziņu rāmējumu analīze (01. 03. 2009. - 31. 03. 2009.)” mērķis ir izpētīt nacionālās televīzijas LNT un Kurzemes reģionālās „TV Dzintare” vakara ziņu izlaidumus un viena mēneša garumā salīdzināt tajos lietotos ziņu rāmējumus, kuros var identificēt sociālo aspektu.
Es izvēlējos analizēt sociālo aspektu televīzijas ziņās, jo man šķiet interesanti noskaidrot, vai šajā krīzes laikā medijs ir tuvs saviem skatītājiem un kā atšķiras rāmējumi nacionālajā un lokālajā televīzijā.
Darba teorētiskajā daļā ietverts ziņu un to konstrukcijas skaidrojumu, ziņu atlases un „vārtu sargāšanas” modeli, ko izstrādājuši komunikācijas zinātņu pētnieki Galtungs (Galtung) un Rūdžs (Ruge), sociālā aspekta nozīmi ziņās un masu komunikācijā, kā arī rāmējuma jēdziena skaidrošana un rāmējuma analīze. Metodoloģiskā daļa sastāv no rāmējuma analīzes un kvalitatīvas satura analīzes, ar kuru palīdzību tika veikta analīze. Empīriskajā daļā identificēti un analizēti rāmējumi, kuros parādās sociālais aspekts. Savukārt, secinājumos tika apkopoti darba rezultāti un izteikti spriedumi.
Atslēgas vārdi: rāmējums, sociālais aspekts, televīzija Laura Škuberte, a student of Communication Science in The University of Latvia, has produced a Bachelor Paper titled: Social aspect on national and local level: LNT and “TV Dzintare” news framing analysis (01. 03. 2009. - 31. 03. 2009.).
The target was to explore evening news on national television “LNT” and “TV Dzintare” from within the Kurzemes regional, and in a one month period compare news framing from which you can identify social aspect.
I chose to analyze the social aspect of TV news, to ascertain how, in this time of crisis, the media is perceived by its viewers and what is the difference in news framing between National and regional TV.
In the theoretical part I included the news, how the news are constructed, including the process of selection of news items and the use of the “gatekeeping” model devised by communication scientists Galtung and Ruge, and the importance of social aspect and the way the broadcaster communicates with it’s audience, and also framing analysis and explanation.
The Metodological part consists of the framing analysis and the index analysis.
The next part identifies and analyses the framing in which you can identify the social aspect.
In the final part I have summarised the results of the work, given the verdict.
Key words: framing, social aspect, TV