Televīzijas reklāmas kritiskā diskursa analīze. Latvijas Neatkarīgās Televīzijas piemērs
Author
Melbārde, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Seņkāne, Silva
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Darba temats ir Televīzijas reklāmas kritiskā diskursa analīze. Latvijas Neatkarīgās Televīzijas piemērs.
Darba mērķis ir apskatīt reklāmu, apvienojot kritiskā diskursa pieeju un metodi, par piemēru ņemot izvētās LNT reklāmas.
Pētījuma mērķis ir analizēt četrus LNT 2008. gadā raidītos reklāmas klipus pēc Fērklova kritiskā diskursa analīzes.
Pētījuma problēma - kādas varas attiecības tiek veidotas, reproducētas un komunicētas ar reklāmas palīdzību.
Pētījumā noskaidrojās, ka TV reklāmās vizuālais attēls ir vissvarīgākais faktors, reklāmas visbiežāk mums komunicē tādas vērtības kā ģimene un drošība, attēli ir labi emocionālās informācijas mediji, vārdi bieži vien paskaidro attēlā redzamo, un tie var pastiprināt attēla radīto emocionālo pārdzīvojumu.
Darbs sastāv no četrām nodaļām un vairākām apakšnodaļām. Teorētiskajā daļā izklāstīta kritiskā diskursa pieeja, reklāmas teorētiskais pamatojums, televīzijas reklāmas koncepts.
Izmantotās pētniecības metodes: Fērklova kritiskā diskursa analīze un dziļā intervija.
Atslēgvārdi: televīzijas reklāma, kritiskais diskurss, Fērklova kritiskā diskursa analīze Work subject: Critical discourse analysis of televisional advertisement. Example of Latvian Independent Television.
The purpose of this work is to explore advertisement in connection with critical discourse point of view and method, chosen advertisements in Latvian Independent Television taking as an example.
The target of research is to analyze four commercial clips, which are shown in Latvian Independent Television, using Critical discourse analysis of Fairclough.
The question of research is – what power relations are made, reproduced and communicated with help of advertisements.
In research turned out that visual image is the main factor in commercial clips of television, such values as family and safety in commercials are more often communicated, pictures are good media of emotional information, words mostly explain what we can see in pictures, and they can strengthen emotional experience of pictures.
Work consists of four chapters and several sub-chapters. Critical discourse point of view, theoretical justification of commercial and concept of television advertisement are expounded in theoretical part of this work. The used research method: Critical discourse analysis of Fairclough and deep interview.
Keywords: television advertisement, Critical discourse analysis of Fairclough.