Show simple item record

dc.contributor.advisorOzoliņa, Žanetaen_US
dc.contributor.authorGnēze, Aneteen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:09:33Z
dc.date.available2015-03-24T07:09:33Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other15670en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18484
dc.description.abstractPar cik BJR veido dažādas valstis, būtiski ir pētīt BJR valstu nacionālo drošību, lai izprastu, ko tās spēj sniegt starptautiskajām organizācijām. Bakalaura darba Baltijas jūras reģiona valstu attieksme pret Eiropas drošības un aizsardzības politikas veidošanu ietvaros tiek pētīta BJR valstu attieksme pret EDAP veidošanu. Bakalaura darba mērķis ir caur trīs no pieciem drošības sektoriem- politisko, sabiedrības un militāro izvērtēt BJR valstu nacionālo drošību, kas palīdzētu raksturot reģiona attieksmi pret EDAP veidošanu šo trīs sektoru ietvaros. Pētnieciskais jautājums: Kā BJR valstis ietekmē EDAP veidošanu? Hipotēze: BJR valstu attieksmē pret EDAP veidošanu dominē sabiedrības drošības sektors. Bakalaura darbā analizēts nacionālās drošības koncepts. Secināts, ka izmaiņas drošības izpratnē saistītas ar globalizācijas augošo ietekmi. Ja agrāk draudi tika saistīti ar konkrētām valstīm, pielietojot tradicionālos ieročus, tad mūsdienās šādi kari vairs nav tik aktuāli. Mūsdienu kari ir pārvērtušies par iekšējiem konfliktiem, kas ir par identitāti. Šie kari ir pret terorismu, masu iznīcināšanas ieročiem un citiem globalizācijas radītajiem draudiem. Ar mūsdienu izaicinājumiem valstis nav spējīgas cīnīties individuāli, ir nepieciešama kolektīva rīcība un sadarbība. Tāpēc valstis sadarbojas reģiona ietvaros un starptautiskajās organizācijās. Izpētīti trīs B. Buzana drošības sektori- politiskais, sabiedrības un militārais, un noskaidroti to mērīšanas kritēriji. Caur trīs drošības sektoru lupu tiek analizēti BJR valstu drošības dokumenti un secināts, ka tajos, tāpat kā EDAP, dominējošais ir sabiedrības drošības sektors. Tiek pierādīta hipotēze un rasta atbilde uz pētniecisko jautājumu. Lai arī BJR valstis ietekmē EDAP veidošanu visos trīs drošības sektoros, tomēr BJR valstu attieksmē pret EDAP veidošanu dominē sabiedrības drošības sektors, jo galvenie BJR valstu identificētie draudi drošībai saistīti ar draudiem sabiedrības drošības sektora ietvaros. Secināts, ka vislielāko ieguldījumu EDAP veidošanā var sniegt Baltijas valstis, Polija, Somija, Vācija un Zviedrija, un raksturots to sniegums. Tā kā BJR piemīt sabiedrības drošības sektora drošībiskošanai nepieciešamie instrumenti un EDAP ietvaros šis sektors ir būtisks, autore paredz, ka nākotnē BJR valstis vēlēsies aktīvāk iesaistīties EDAP veidošanā. valstu Reģions ir spējīgs sniegt speciālistus dažādās jomās.en_US
dc.description.abstractSince Baltic Sea Region (BSR) consists of different countries it is important to study national security policy of BSR countries to understand what they are able to offer for international organizations. The impact of BSR countries towards shaping European Security and Defence Policy (ESDP) is studied within Bachelor thesis The role of Baltic Sea Region countries towards shaping European Security and Defence Policy. The objective of Bachelor thesis: To evaluate national security of BSR countries through three of five sectors of security- political, societal and military, which would help to characterize the region`s attitude towards shaping ESDP within the framework of these three sectors. Reseach question: How do BSR states affect the formation of ESDP? Hypothesis: Societal security sector is dominant in the attitude of BSR countries towards shaping ESDP. National security concept is analysed in Bachelor thesis. Concluded that changes in security perception are bound with the growing influence of globalization. If previously threats were associated with concrete states, using conventional weapons, nowadays such wars have become less relevant. Modern wars are transformed into internal conflicts which are about identity. These wars are against terrorism, weapons of mass destruction and other threats posed by globalization. Countries are not able to fight individually with today`s challenges, collective response and cooperation is required. Therefore countries cooperate within regions and international organizations. Explored three B.Buzan`s sectors of security- political, societal and military, and clarified their measurement criteria. National security documents of BSR countries are analyzed through the lens of three sectors of security and concluded that the dominant sector within them is societal, like in ESDP. Hypothesis is proven and aswer to research question is found. Although BSR countries affect shaping of ESDP in frameworks of three security sectors, though societal sector of security is dominant because the main identified security threats for BSR countries are associated within societal sector of security. Concluded that Baltic States, Poland, Finland, Germany and Sweden can give the greatest contribution towards shaping ESDP, their performance is described. Since BSR has all needed instruments for securitizing societal sector of security and this sector is essential in frameworks of ESDP, the author anticipates that in future BSR countries will put more efforttowards shaping ESDP. The region is able to provide specialists in different fields.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPolitikas zinātne (politoloģija)en_US
dc.titleBaltijas jūras reģiona valstu attieksme pret Eiropas drošības un aizsardzības politikas veidošanuen_US
dc.title.alternativeThe role of Baltic Sea Region countries towards shaping European Security and Defence Policyen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record