Latvijas komercbanku noguldījumu reklāmu vizuālā vēstījuma analīze Latvijas laikrakstos (1996. - 1999. un 2006. - 2009.)
Author
Boicova, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma: “Latvijas komercbanku noguldījumu reklāmu vizuālā vēstījuma analīze Latvijas laikrakstos (1996. – 1999. un 2006. – 2009.)”. Bakalaura darbs atspoguļo Latvijas komercbanku vēstījumu un vizuālā vēstījuma izmaiņas dažādos laika posmos un to, kā laika gaitā mainās vizuālie paņēmieni ar kādiem tiek „pievilināti” potenciālie noguldītāji. Darbā ir izvirzītas vairākas pētnieciskās problēmas:
•Vai banku krīze 90. gados ietekmēja banku noguldījumu reklāmu veidošanu un paņēmienus, ar kādiem tika piesaistīti potenciālie noguldītāji?
•Vai tā saucamie “treknie gadi” atspoguļojas banku noguldījumu reklāmās?
•Kā 2008. un 2009. gadā esošā krīze ietekmējusi banku noguldījumu reklāmu vizuālos risinājumus?
Bakalaura darbs sastāv no teorētiskās, metodoloģiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek aplūkota reklāma un tās nozīme mūsdienu pasaulē, vizuālā un lingvistiskā komunikācija, kā arī banku sistēmas attīstība un ekonomika Latvijā. Darbā tiek izmantotas divas pētniecības metodes – kontentanalīze un semiotiskā analīze, lai izanalizētu laikrakstus un atbildētu uz bakalaura darbā izvirzīto mērķi un uzdevumiem, kā arī, lai apstiprinātu vai noliegtu izvirzīto hipotēzi. Bakalaura darba mērķis: noskaidrot kā mainās Latvijas komercbanku noguldījumu reklāmu vēstījums un vizuālie piesaistīšanas paņēmieni divos laika periodos – no 1996. – 1999. un no 2006. – 2009. gadam. Darbā tiek secināts, ka banku noguldījumu reklāmu vēstījums Latvijas ekonomikas lejupslīdes laikā daļēji mainās, bet vizuālie piesaistīšanas paņēmieni nemainās ne Latvijas ekonomikas augšupejas, ne lejupslīdes laikā.
ATSLĒGAS VĀRDI
Reklāma, semiotika, bankas, noguldījumu reklāmas, Latvijas ekonomika Bachelor`s work theme: “Latvian commercial bank deposits advertising visual message analysis in the Latvian newspapers (1996 - 1999 and 2006 - 2009)”. Thesis reflects the Latvian commercial message and the visual message changes over different periods and how, over time, changing the visual technique with what is being "lured" potential depositors. The paper proposes a number of research problems:
•Is the banking crisis in the 90th years affected the banks deposits in advertisement creation and the method by which it was tied to potential depositors?
•Is the so-called "fat years” reflected in bank deposits advertising?
•As the 2008 and 2009 in the current crisis has affected the banks deposits in visual solutions for advertising?
Thesis consists of theoretical, methodological and empirical parts. Theoretical part is dealt with advertising and its role in today`s world, visual and linguistic communication, as well as the development of the banking system and economy of Latvia. The paper uses two methods of research – content analysis and semiotic analysis to analyze the newspapers and answer the thesis objective and tasks as well as to confirm or deny the hypothesis. Bachelor`s job purpose: to find out how the Latvian commercial bank deposits advertising message and visual acquisition techniques during the two periods – from the 1996th – 1999 and 2006th – 2009th year. The paper concludes the bank deposits in Latvian advertising message during an economic downturn in part is changing, but in visual capture techniques remain the same, Latvian economic upturn or downturn.
KEYWORDS
Advertising, semiotics, banks, investment promotion, the Latvian economy