Show simple item record

dc.contributor.advisorMieriņa, Intaen_US
dc.contributor.authorSiliņa, Ditaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:09:34Z
dc.date.available2015-03-24T07:09:34Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other16095en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18490
dc.description.abstractDarba mērķis ir noskaidrot, kā jaunieši izvēlas zīmolus, piemēram, datortehnoloģiju kompānijas „Apple” ražoto produkciju, lai izveidotu savu identitāti sabiedrībā, lai simbolizētu savu sociālo stāvokli, vai pēc citiem kritērijiem, piemēram, tiecoties pēc kvalitātes un funkcionalitātes. Darbā tiek apskatīti jēdzieni: zīmols, prestižs, patērētāju sabiedrība, sociālā identitāte, kā arī šo jēdzienu sasaiste ar socioloģiskajiem procesiem. Pētījuma daļā tiek izmantotas kvalitatīvās pētīšanas metodes – fokusa grupas diskusija un daļēji strukturētas padziļinātās intervijas. Kā papildus metodes tiek izmantotas projektīvās tehnikas. Pētījumā atklājās, ka „Apple” zīmols Latvijas sabiedrībā kalpo kā prestiža simbols, kā arī tā zīmols veido indivīdu sociālo identitāti. Atklājās vairāki iemesli, pēc kādiem kritērijiem respondenti izvēlas preces, tehnoloģijas un zīmolus. Interviju analīzē un tranksriptos redzami arī tie zīmoli, kas tiek visbiežāk lietoti un kurus respondenti nevienam neieteiktu. Darba hipotēze apstiprinājās un mērķi tika sasniegti: tika uzrakstīta teorija, pēc kuras veidota darba empīriskā daļa, tika veiksmīgi novadīta diskusija un veiktas intervijas. Atslēgas vārdi: zīmols, patērētāji, identitāte, prestižs.en_US
dc.description.abstractThe aim of the bachelor’s paper is to find out how young people choose brands, for example, do they choose production made by computer company "Apple" to create their own identity in society, to symbolize their social status, or by other criteria, for example, to tend for quality and functionality. In the paper following concepts are described: brand, prestige, consumer society, social identity and linking of these concepts with sociological progresses as well. In the part of research are used qualitative research methods – focus group discussion and semi structured depth interviews. Projective techniques are used as additional methods. The study revealed, that the "Apple" brand in Latvian society serves as a symbol of prestige and the brand makes social identity of individual as well. Several reasons were identified, what are the criteria why respondents choose goods, technology and brands. In interview analysis and transcripts are visible the brands that are commonly used by the respondents and those who aren't advised to anyone. The hypothesis of the bachelor's paper was confirmed and aims were achieved: written theory, after which was formed the empirical part of the article, discussions was successfully accomplished and interviews were conducted. Key words: brand, consumer, identity, prestige.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSocioloģijaen_US
dc.titleZīmols kā sociālā prestiža simbols patērētāju sabiedrībā: datortehnoloģiju kompānija "Apple"en_US
dc.title.alternativeBrand as a social prestige Symbol in consumer society: computer technology company "Apple"en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record