dc.contributor.advisor | Zitmane, Marita | en_US |
dc.contributor.author | Birziņš, Uldis | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-24T07:09:38Z | |
dc.date.available | 2015-03-24T07:09:38Z | |
dc.date.issued | 2006 | en_US |
dc.identifier.other | 2049 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18519 | |
dc.description.abstract | Ikdienā mēs satopamies ar lielu informācijas daudzumu. Mēs skatāmies
televīziju, lasām avīzes, klausāmies radio. Gandrīz ik uz soļa ir redzama kādas
reklāma, it sevi ķi laikā, kad notiek kādas vēlē anas (Saeimas, pa valdību). Politisko
reklāmu viens no galvenajiem mērķiem ir panākt pozitīvu attieksmi pret reklamējamo
partiju. Lai reklāmas ietekme uz vēlētāju būtu lielāka, tai jāpievēr skatītāju uzmanību
un tai jāspēj iedarboties uz uztvērēja zemapziņu. Vizuālie pārliecinā anas līdzekļi ir
veids kā iedarboties uz uzvērēja zemapziņu, tādējādi reklāmas veidotājiem cen oties
sasniegt labākus rezultātus.
Bakalaura darba tēma ir Vizuālie pārliecinā anas līdzekļi Tautas partijas
drukātajās reklāmās 8. Saeimas priek vēlē anu kampaņas laikā.
Tēma ir aktuāla, jo ogad 7. oktobrī gaidāmas 9. Saeimas vēlē anas. Turklāt
sabiedrībā ir aizsākusies diskusija par polisko reklāmu ierobe o anu. Jau pirms
2005.gada Pa valdību vēlē anām tika noteikts, ka partijas nedrīkst tērēt vairāk kā 20
santīmus uz vienu vēlētāju, tādejādi būtiski samazinot naudas summu, kas paredzēta
reklāmai. Tas nozīmē, ka partijas vairs nevarēs organizēt lielas kampaņas ar
neskaitāmām reklāmās uz katra stūra. Partijām būs jāspēj atrast veidi, kā padarīt
reklāmu efektīvāku. Viens no veidiem ir vizuālās pārliecinā anas līdzekļi.
Darba hipotēze ir:
• Tautas partijas reklāmas veidotāji izmanto vizuālos pārliecinā anas
līdzekļus, komunicējot ar reklāmas uztvērēju, pasniedzot partijas kā
vienota veseluma ( Komanda ) tēlu, kas ir profesionāla un vēlētājam
pieejama.
Veicot semiotisko analīzi un dziļo interviju, konstatēju, ka vizuālie
pārleicinā ans līdzekļi Tautas partijas reklāmās izmantoti nepazināti, bie i vien viens
ar otru nonākot pretstatā. Reklāmas veidotāji nav ņēmu i vērā vizuālos
pārliecinā anas līdzekļus un savus pūliņus vērsu i uz kosmētisko remontu jeb
mēģinājumu panākt, lai reklāmas izskatītos labi. Reklāmas speciālisti vairāk
uzmanību pievērsa tehnisku problēmu risinā anai un mazāk konceptuāliem
uzstādījumiem. Turklāt reklāmā atspoguļojas to veidotāju priek stats par sabiedrības
un politiķu savstarpējām attiecībām, tos pretnostatot vienam pret otru. | en_US |
dc.description.abstract | Every day we face with large amount of information. We are watching TV,
reading newspapers and listening radio. Almost after every step we are making, we
meet with some kind of advertisement, especially during election time (Saeima s
election, local elections). The main goal of political advertisement is to gain positive
attitude to the advertised party. To achieve as high as possible advertisement s
influence on voter, advertisement should be able to attract viewer s attention and work
on his/her subconsciousness. Trying to achieve the best results, creators of
advertisements are using visual inducement aids, which are one of the ways, how to
work on viewer s subconsciousness.
The topic of this research work is Visual inducement aids in printed
advertisements of Peoples party during 8th Saeima s preelection campaign .
The topic is urgent, because election of 9th Saeima will be on 7.10.2006.
Moreover, there is discussion in society about putting some limits on political
advertisements. Already before local elections in 2005 it was set, that parties are not
allowed to spend more than 20 santims on every voter, thereby considerably
decreasing amount of money planned for advertisements. It means that parties are not
able to organize huge campaigns with advertisements on every corner. But they
should find the way, to make their advertisements more effective. Visual inducement
aids are one of those ways.
Hypothesis of this research work is:
• Creators of Peoples party advertisements are using visual
inducement aids, when communicating with advertisements viewers.
After semiotical analyses and depth interview, it was established, that visual
inducement aids in advertisements of Peoples party are used unawares. Very often
those aids are coming into collision. Creators of advertisements haven t taken into
consideration visual inducement aids, and have been working only on decoration
trying to achieve that advertisements look good. Specialists of advertisements mostly
paid their attention to technical problems and less to conceptual things. Besides,
creators individual view on society and relations between politicians are illustrated in
advertisements. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Komunikācijas zinātne | en_US |
dc.title | Vizuālie pārliecināšanas līdzekļi Tautas partijas drukātajās reklāmās 8. Saeimas priekšvēlēšanu kampaņas laikā | en_US |
dc.title.alternative | Instruments of Visual Persuassion in printed political adwertisements of “Tautas partija” party during 8th Parlament Election | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |