• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Subkultūra populārajā kultūrā: hipsteru tēls Latvijā (2012)

Thumbnail
View/Open
309-21660-Kubasova_Simona_sk09213.pdf (1.012Mb)
Author
Kubasova, Simona
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ozoliņa, Liliāna
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Subkultūra populārajā kultūrā: hipsteru tēls Latvijā (2012)” autores pētījuma mērķis ir noskaidrot auditorijas priekšstatu par hipsteru tēlu Latvijā 2012. gadā, kura izstrāde tika balstīta uz K.Mertena tēla teoriju. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatītas teorētiskās izpratnes par populāro kultūru, subkultūrām, hipsteriem un tēla veidošanos teoriju. Pētnieciskajā daļā tika pielietota interneta anketēšanas metode. Anketēšanas darba analīzei izmantota Č.Osguda semantiskā diferenciāļa metode, kā arī veiktas eksperta intervijas, kurās tika noskaidrots kāds ir auditorijas priekšstats par hipsteru tēlu Latvijā. Darba noslēgumā autore secina, ka pamatojoties uz kopējiem rezultātiem, hipsteru tēls Latvijā balstīts ir uz pozitīvām īpašībām. Šo subkultūru Latvijā veido radošu intelektuāļu grupa, un to piederību konkrētai subkultūrai nosaka ārējais izskats, kā arī produkti, kurus tie patērē. Bakalaura darbu veido trīs daļas: teorētiskā daļa, metodoloģija un darba pētnieciskā daļa. Atslēgas vārdi: populārā kultūra, subkultūra, tēls, hipsteri
 
The bachelors thesis “Subculture in popular culture: hipster image in Latvia (2012)" author’s study goal is to research audience's perception of hipster image in Latvia in 2012; which is based on K.Mertena image theory. The theoretical part of this bachelor paper examines the theoretical understanding of popular culture, subculture, hipsters and image formation theory. In the research part an Internet questionnaire survey method was applied. A questionnaire analysis employs Charles Osgood semantic differential method, as well as interviews with experts have been conducted in which audience’s perception of hipster image in Latvia has been clarified. In this thesis author concludes that based on the overall results, hipster image in Latvian is created on merit. This subculture in Latvia is formed of group of creative intellectuals and the appearance, as well as the products they consume determine membership of a particular subculture. Bachelor's work consists of three parts: theoretical; methodology and the research part. Keywords: popular culture, subculture, image, hipsters
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18529
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV