Subkultūra populārajā kultūrā: hipsteru tēls Latvijā (2012)
Author
Kubasova, Simona
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ozoliņa, Liliāna
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Subkultūra populārajā kultūrā: hipsteru tēls Latvijā (2012)” autores pētījuma mērķis ir noskaidrot auditorijas priekšstatu par hipsteru tēlu Latvijā 2012. gadā, kura izstrāde tika balstīta uz K.Mertena tēla teoriju.
Darba teorētiskajā daļā tiek apskatītas teorētiskās izpratnes par populāro kultūru, subkultūrām, hipsteriem un tēla veidošanos teoriju.
Pētnieciskajā daļā tika pielietota interneta anketēšanas metode. Anketēšanas darba analīzei izmantota Č.Osguda semantiskā diferenciāļa metode, kā arī veiktas eksperta intervijas, kurās tika noskaidrots kāds ir auditorijas priekšstats par hipsteru tēlu Latvijā.
Darba noslēgumā autore secina, ka pamatojoties uz kopējiem rezultātiem, hipsteru tēls Latvijā balstīts ir uz pozitīvām īpašībām. Šo subkultūru Latvijā veido radošu intelektuāļu grupa, un to piederību konkrētai subkultūrai nosaka ārējais izskats, kā arī produkti, kurus tie patērē.
Bakalaura darbu veido trīs daļas: teorētiskā daļa, metodoloģija un darba pētnieciskā daļa.
Atslēgas vārdi: populārā kultūra, subkultūra, tēls, hipsteri The bachelors thesis “Subculture in popular culture: hipster image in Latvia (2012)" author’s study goal is to research audience's perception of hipster image in Latvia in 2012; which is based on K.Mertena image theory.
The theoretical part of this bachelor paper examines the theoretical understanding of popular culture, subculture, hipsters and image formation theory.
In the research part an Internet questionnaire survey method was applied. A questionnaire analysis employs Charles Osgood semantic differential method, as well as interviews with experts have been conducted in which audience’s perception of hipster image in Latvia has been clarified.
In this thesis author concludes that based on the overall results, hipster image in Latvian is created on merit.
This subculture in Latvia is formed of group of creative intellectuals and the appearance, as well as the products they consume determine membership of a particular subculture.
Bachelor's work consists of three parts: theoretical; methodology and the research part.
Keywords: popular culture, subculture, image, hipsters