• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jaunu tematisko televīzijas kanālu veidošanas principi pēc digitālās apraides ieviešanas Latvijā. Kanāla 2 gadījuma analīze

Thumbnail
View/Open
309-21779-Runce_Baiba_br09021.pdf (936.8Kb)
Author
Runce, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tjarve, Rolands
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba „Jaunu tematisko kanālu veidošanas principi pēc digitālās apraides ieviešanas Latvijā. Kanāla 2 gadījuma analīze” mērķis ir izpētīt, kāpēc Latvijā, kā pirmais specializētais kanāls, ir izveidots tieši izklaides kanāls. Darba autore pēta, vai auditorijai izklaide ir prioritāte, vai arī tas ir ekonomiski izdevīgāk kanāla veidotājiem. Darbu veido trīs daļas, teorētiskā, metodoloģiskā un analītiskā. Darba teorētiskā bāze ir auditorijas vajadzību un gaidu apmierināšanas teorija. Tāpat tiek sniegts ieskats populārās kultūras teorijā, kā arī apskatīti galvenie digitālās apraides ieguvumi. Analītiskajā daļā tiek veikta fokusa grupas intervija ar „Kanāla 2” auditoriju un intervijas ar programmas veidotāju un mediju ekspertu. Atslēgas vārdi: digitalizācija, populārā kultūra, populārā mūzika, MTV, Kanāls 2, lietojuma un apmierinājuma teorija
 
The aim of bachelor’s thesis „Principles of making new thematical channels after the introduction of digital broadcasting in Latvia. Kanāls 2 case analysis” is to explore, why the first dedicated channel in Latvia is developed as an entertainment channel. The author explores whether entertainment is a priority for the audience, or is it economically more advantageous to the channel makers. The work consists of three parts - theoretical, methodological and analytical. The theoretical base of the work is the satisfaction of audience needs and expectations theory. The work also provides insight into popular culture theory, and addresses the key benefits of digital broadcasting. The analytical section carries out the focus group interview with the "Kanāls 2" audience and interviews with program makers and media experts. Key words: digitalization, popular culture, popular music, MTV, Kanāls 2, uses and gratifications theory
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18531
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV