Medikamentu reklāmas un patērniecības sekmēšanas ētiskie aspekti Rīgas aptiekās un veselības centros
Author
Lapsa, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lasmane, Skaidrīte
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā „Medikamentu reklāmas un patērniecības sekmēšanas ētiskie aspekti Rīgas aptiekās un veselības centros” autore pievēršas tādu jēdzienu skaidrojumam kā reklāma un promocija jeb patērniecības sekmēšana, konkrēti medikamentu patērniecības sekmēšanas kontekstā. Ētikas problēma skatīta caur reklāmas kā ietekmīgas un vispārizplatītas pārliecināšanas komunikācijas un psiholoģiskās ietekmēšanas līdzekļa prizmu. Darbā autore sniedz ieskatu promocijas mehānismu izmantojumā recepšu un bezrecepšu medikamentiem, pretstatot divus ģeogrāfiski pretējus piemērus - ASV un Latvijas situāciju.
Darba empīriskajā daļā veikts novērojums Rīgas aptiekās un Veselības centros 2006. un 2007. gadā, ar mērķi raksturot reklāmas intensitāti un atšķirības vidē, kur sastopas pacienta un potenciālā medikamentu patērētāja lomas. Pamatojoties uz esošo reklāmas ētikas likumdošanu, tiek izvērtētas atsevišķas medikamentu mārketinga aktivitātes 2006. gadā. Kā arī 2007. gadā autore ar dziļo interviju palīdzību pievēršas farmaceita kā aptiekas apmeklētāja autoritātes medikamentu izvēles ziņā iespējām īstenot ētiskus risinājumus reālajā praksē esošā komerciālā spiediena apstākļos. Bachelor thesis „The ethical aspects of drug promotion in Riga`s drug stores and health centres” defines concepts of advertising and promotion in the context of stimulating drug consumerism. The ethical concerns of drug consumerism are being viewed through the prism of advertising as a widespread yet powerful persuasive communication and ascendancy tool. Thesis give an insight into the promotion mechanisms for prescription and non-prescription drugs by illustrating USA`s and Latvia`s situation in this field.
The research part of thesis includes observation in Riga`s drug stores and health centres in year 2006 and 2007 to estimate advertising and promotion intensity being used in the environment where two roles of a patient and a drug consumer meet. Some of the marketing activities and materials in the research of year 2006 are being analyzed according to the codex’s of advertising ethics. And due to the role of the pharmacists as a patient’s authority in the drug field in year 2007 the authoress has also carried out in-depth interviews to study the opinion of the professionals about the possibilities to embody the written ethical standards of pharmacist into the real life within the conditions of commercial pressure.