Studentu informācijas vidi ietekmējošie faktori
Author
Rēriha, Aiva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījums „Studentu informācijas vidi ietekmējošie faktori” tika izstrādāts ar mērķi noskaidrot studentu kā sociālas grupas informācijas meklēšanas īpatnības, lai apzinātu galvenās priekšrocības un trūkumus, kas veicina un kavē studentus efektīvi apmierināt informācijas vajadzības. Novērojumi rāda, ka vidusskolā apgūtās datora izmantošanas prasmes nav pietiekamas, lai, turpinot studijas, students bez grūtībām prastu izmantot informācijas tehnoloģijas zināšanu ieguvei. Pētījuma ietvaros tika aptaujāti 170 Latvijas 2 lielāko augstskolu - LU un RTU - studenti. Pētījuma gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka studentu kā sociālas grupas informācijas meklēšanas uzvedību ietekmē izvēlētā studiju nozare, pasniedzēju prasības, studiju ilgums un personiskās intereses. Būtiska nozīme ir studentu informāciju tehnoloģiju izmantošanas prasmēm, svešvalodu zināšanām. Studentu aktuālākās informāciju vajadzībām saistītas ar studijām un informācijas ieguvei viņi visbiežāk izmanto internetu. Pētījuma atslēgas vārdi: studenti, informācijas meklēšanas uzvedība, informācijas vide. The research “ Factors that influence students’ information environment” was worked out with the aim to find out the features of information seeking of students as a social group to make out the main advantages and disadvantages that encourage and prevent students to satisfy efficiently their information needs. Knowledge of usage computer obtained in secondary school isn’t enough to be able to use different information sources and get necessary information without difficulties in further studies. According to the research there was carried out questinnairing among 170 students of two biggest universities in Latvia - LU and RTU - students. The results obtained during the research let affirm the hypothesis introduced in the beginning of the research that information searching behaviour of students influence chosen study faculty, demands of teaching staff, length of studies and personal interests. Important is skills of students usage of information technologies, level of knowledge of foreign languages. As the main circumstance that separates students as information seekers from other groups of society could be considered studies in universities connected with the most actual information needs of students. The most popular information source for students is the internet. Main research terms: students, student’s information search behaviour, information environment.