Reklāmas vizuālā komunikācija: 2008.gada "Cosmopolitain" smaržu reklāmu analīze
Author
Lupandina, Anastasija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Seņkāne, Silva
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma ir “Reklāmas vizuālā komunikācija: 2008.gada žurnāla “Cosmopolitain” smaržu reklāmu analīze”. Darbam ir atlasīta teorija par reklāmas komunikāciju, reklāmas vizuālās komunikācijas psiholoģiskiem aspektiem, kā arī teorija par emociju izraisīšanas un uzmanības piesaistīšanas metodēm vizuālajā komunikācijā, teorija par attēlu specifiku, semiotiku un semiotisko analīzi.Darbā tika analīzētas 12 smaržu reklāmas no 2008.gada žurnāla “Cosmopolitain” numuriem. Darbā tika aprakstītas katras reklāmas denotācija un konotācija, kas ir semiotiskās analīzes ietvaros. Darba pētījuma daļai tika izmantota fokusgrupa, kurā piedalījās 8 žurnāla “Cosmopolitain” lasītājas. Fokusgrupas mērķis bija uzzināt cilvēku vizuālās komunikācijas uztveri, lai saprastu to nozīmi reklāmas komunikācijā, kā arī izdarītu secinājumus par smaržu reklāmas vizuālās komunikācijas kvalitāti.
Atslēgas vārdi: reklāma, vizuālā komnikācija, “Cosmopolitain”, smaržas. The theme of the current work is “Advertising visual communication: "Cosmopolitain" 2008 perfume advertisement analysis”. The given work includes literature about advertising communication, advertising visual communication mental aspects, theory about the methods on costing attention and emotions in visual communication, theory about the specific of images, semiotics and semiotic analysis. In the given work there were analysed 12 perfume advertisements from the year 2008 “Cosmopolitain” magazine. In this work there were described each advertisement’s both dentation and connotation, which are semiotic analysis components. In the research part focusgruop was chosen. In the focusgroup tok part 8 respondents, young women, who are “Cosmopolitain” readers. The aim of the focusgroup was to define respondents’perception of visual communication to understand its meaning in advertising communication, and also to make conclusions about the quality of perfume advertising’s visual communication.
Key words: advertising, visual communication, “Cosmopolitain”, perfume.