• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Efektivitātes pētījums: Ceļu Satiksmes drošības direkcijas sociālās vides reklāmas

Thumbnail
View/Open
309-29973-Vitola_Zanda_zv10013.pdf (3.676Mb)
Author
Vītola, Zanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Bērziņa, Liene
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba tēma ir „Efektivitātes pētījums: Ceļu Satiksmes drošības direkcijas sociālās vides reklāmas”. Pētījuma problēma – ik gadu palielinās upuru un negadījumu skaits uz Latvijas ceļiem, tāpēc ir svarīgi noskaidrot, cik efektīvas ir CSDD vides reklāmas, lai šo tendenci novērstu. Darba mērķis – noskaidrot sabiedrības viedokli un attieksmi pret CSDD vides reklāmām, atklājot, kā un vai reklāmu vēstījums ietekmē sabiedrību. Darbā izmantota Bārta teorija semiotiskās analīzes izpratnei, Kotlera teorija par sociālajām reklāmām, to efektivitāti. Darba empīriskā daļa veidota ar divām pētniecības metodēm – anketēšanu un semiotisko analīzi. Gūts apstiprinājums, ka CSDD vides reklāmas ir efektīvas, maina sabiedrības attieksmi un paradumus. Atslēgas vārdi: Efektivitāte, vides reklāma, sociālā reklāma, CSDD, ietekme, uztvere, semiotika.
 
„Advertising effectiveness study: Road Traffic Safety Directorate social advertisements.” The research problem – every year the number of victims and accidents incrase, so it is important to find out how effective are the CSDD outdoor advertising. The goal is to find opinions and attitudes towards CSDD social billboards and demonstrate how the advertising message is influencing, changing opinions. Work tasks includes theoretical study, use of appropriate research methodes and making conclusions. Work includes the theoretical approach of Barts semiotic analysis and Kotlers theory of social advertising and effectiveness. Two research methods are used – survey and semiotic analysis. Work confirmed that outdoor advertising is effective. Keywords: Effectiveness, outdoor advertising, social advertising, CSDD, impact, perception, semiotics.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18618
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV