Nostaļģijas rāmējums žurnālā "Ievas Stāsti" sociālās un ekonomiskās krīzes ietekmē laika posmā no 2006. gada janvāra līdz 2007. gada janvārim un no 2009. gada janvāra līdz 2010. gada janvārim
Автор
Beķe, Maija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lasmane, Skaidrīte
Дата
2010Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbā „Nostalģijas rāmējums žurnālā „Ievas Stāsti” sociālās un ekonomiskās krīzes ietekmē laika posmā no 2006. gada janvāra līdz 2007. gada janvārim un no 2009. gada janvāra līdz 2010. gada janvārim” izvirzītā hipotēze ir sociālās un ekonomiskās krīzes laikā žurnāla “Ievas Stāsti” rakstos nostalģijas saturs mainās. Līdz ar finansiālajām un sociālajām grūtībām, rakstos biežāk sastopama nostalģija pēc laikā un telpas, kurā dzīves grūtību ir šķietami mazāk, dzīve ir laimīgāka (nostaļģija pēc utopijas, nostaļģija pēc sociālisma).
Darba teorētisko pamatojumu veido teorija par nostalģiju, emocionalitāti medijos, aprakstu un sociālās un ekonomiskās krīzes definīcija. Pētījuma metodoloģija balstīta uz rāmējuma analīzi.
Iegūtie rezultāti tikai daļēji apspirina izvirzīto hipotēzi, jo nostalģijas saturs sociālās un ekonomiskās krīzes ietekmē mainās, tomēr ne hipotēzē paredzētajā formā.
ATSLĒGAS VĀRDI: mediji, emocionalitāte, nostaļģija, rāmējums, žurnāls „Ievas Stāsti” The hypothesis of the Bachelor’s work „The Framing of nostalgia in magazine ‘Ievas Stāsti’ under influence of social and economic crisis in period from January 2006 to January 2007 and from January 2009 to January 2010” is that in period of social and economic crisis substance of nostalgia in magazine Ievas Stāsti” changes. Along with financial and social difficulties, more common in articles is nostalģija for time and space, where the difficulties of life are seemingly less, life is happier (nostalgia for utopia, nostalgia for socialism).
Work consists of a theoretical justification for the theory of nostalgia, emotional media, description, and social and economic crisis definition. Research methodology is based on framing analysis.
Obtained results only partially confirm the hypothesis, because nostalgia contents under influence of the social and economic is changeing, but not in shape planned in hypothesis.
KEYWORDS: Media, emotionality, nostalgia, framing, the magazine „Ievas Stāsti”