Simboli un stereotipi Levi’s džinsu video reklāmās
Author
Zēne, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Rupā, Ulrika
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma ir Simboli un stereotipi Levi's džinsu video reklāmās un darbs sastāv no trim daļām: teorētiskās bāzes, metodoloģijas un empīriskās daļas.
Teorētiskajā bāzē iekļauta informācija, kas saistās ar vizuālajiem pārliecināšanas līdzekļiem video reklāmās, sīkāk izdalot un uzsverot semiotiku (precīzāk mediju un reklāmas semiotiku), simbolu un to nozīmju skaidrošanu, mtaforu un metonīmiju, kā arī apskatot citus vizuālās komunikācijas elementus. Tāpat arī šajā sadaļā apkopota informācija par video reklāmas tehniskajām iespējām un to nozīmi, kā piemēram, montāžu, krāsām, skaņu un plāniem. Ne mazāk svarīga šajā darbā ir sadaļa par patērētāja uzmanības piesaistīšanas paņēmieniem (darbā sauktu par reklāmas stilistiku).
Pie darba metodoloģijas ir aprakstītas divas pētniecības metodes, kuras izmantotas darbā: kontentanalīze un semiotiskā analīze. Šajā sadaļā apkopota informācija par metožu priekšrocībām un to veikšanu, kā arī uzskaitītas pētāmās reklāmas sastāvdaļas.
Empīriskajā daļā veikts pētniecisks darbs, lai noskaidrotu un izanalizētu 30 Levi's džinsu video reklāmas izmantojot gan semiotisko analīzi, gan kontentanalīzi. Darba rezultāti ir apkopoti secinājumos. Bachelor work examines 'Symbols and stereotypes in Levi's jeans commercials' and there included three parts: theoretical base, metodology and research part.
The theoretical part consist of visual means of persuasion, semiotics (semiotics in media and advertisment), symbols and their meanings, metaphor and metonymy and others visual communication elements in advertisment as well. There are information about opportunities what you can have from tech: about colors, assembling, sound and close-up/long-shot. In the same part there are information about consumer and their visibility techniques (called 'advertising style' in this work).
In the part of metodology there are described two of research methods: one is semiotic analysis and another – contentanalysis.
Research part is made by analyze of 30 Levi's jeans commercials using semiotics analysis and contentanalysis. Conclusions are at the end of work.