Siguldas novada bibliotēku darbības kvalitātes analīze
Autor
Ozola, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Mūze, Baiba
Datum
2010Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darbā „Siguldas novada bibliotēku darbības kvalitātes analīze” mērķis ir izpētīt un novērtēt, kāda ir Siguldas novada bibliotēku pakalpojumu un darbības kvalitāte. Mērķis tika sasniegts, analizējot teorētisko literatūru, veicot Siguldas novada bibliotēku apmeklētāju anketēšanu, apzinot bibliotēku darbības stratēģiskos plānus un lietotāju viedokļus un atsauksmes.
Maģistra darbā raksturota bibliotēku līdzšinējā darbība, mērķi, uzdevumi un analizēti pakalpojumi.
Pētījumā ir vērtēta klientu apmierinātība ar sniegtajiem pakalpojumiem. Pēc anketēšanā iegūtajiem datiem var secināt, ka esošos bibliotēku apmeklētājus bibliotēku darbība kopumā apmierina, bet ir minēti iespējamie uzlabojumi. Var secināt, ka bibliotēkas klienti ne vienmēr ir apmierināti, kas daļēji apstiprina izvirzīto hipotēzi, ka Siguldas novada bibliotēkas spēj nodrošinat saviem apmeklētajiem kvalitatīvus pakalpojumus.
Atslēgvārdi: kvalitāte, publiskā bibliotēka, darbība, pakalpojumi. The purpose of the master thesis “Quality analysis of the Sigulda district libraries” is to investigate and estimate the quality of the activity and the service of the district libraries of Sigulda. The purpose has been achieved as a result of the following operations: reading and analyzing special literature; interrogating the users of Sigulda district libraries; realizing the strategic aims of the district libraries and the opinions and references of the users. The master thesis describes the activities of the Sigulda district public libraries, their aims, tasks and analyzes their services. The investigation estimates the activities of the libraries from the point of view of the clients‟ satisfaction. The clients‟questionnaires testify, that in general they are satisfied with the activities of the libraries. This fact allows to come to conclusion that the suggested hypothesis that the Sigulda district libraries are able to suggest to their users qualitative service has been partly proved.
Keywords: quality, public library, performance, service.