Show simple item record

dc.contributor.advisorZitmane, Maritaen_US
dc.contributor.authorVeisa, Kristīneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:09:54Z
dc.date.available2015-03-24T07:09:54Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other32500en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18638
dc.description.abstractŠis darbs atspoguļo, kā sievietes tēli, lomas un uzdevumi tika konstruēti divdesmito gadu Latvijā. Analizētas saistības starp nacionālās pašapziņas pieaugumu un izmaiņām dzimtes attiecībās un uzskatos par dzimtes lomām. Balstoties uz laikposmā no 1922. līdz 1929. gadam laikrakstā ,"Students" publicēto rakstu kvalitatīvās satura analīzes rezultātiem, raksturotas laikrakstā dominējošās attieksmes pret sieviešu emancipācijas kustību, kā arī identificētas un ar piemēriem ilustrētas sešas sievietes tēlu konstrukcijas laikrakstā: sieviete, kas aizmirsusi ģimeni, sieviete, kas pārņemta ar skaistumkopšanu, sieviete cīnītāja, sieviete - nācijas raižu cēlonis, sieviete studente un sieviete upuris. Pētījums liecina, ka dzimtes zināšanu dominējošās konstrukcijas laikraksta tekstos norādīja uz sievieti kā uz intelektuālu otršķirīgu būtni un racionalizēja sievietes ieslēgšanu privātajā sfērā. Darbs ilustrē vērtību sadursmes pēckara Latvijā, tipiskas diskusijas par dzimtes lomām, kā arī Latvijas sievietes sarežģīto ceļu uz piekļuvi izglītībai, nodarbinātībai un varas struktūrām. Atslēgvārdi: dzimtes konstruēšana, stereotipi, sieviešu emancipācijaen_US
dc.description.abstractThis work reflects how beliefs about tasks, roles of woman and gender relationship norms were constructed in the newly founded Republic of Latvia. Links between increasing self-confidence of the nation and changes in gender relationships and ideas about roles suitable to male and female are analyzed. Basing on the qualitative content analysis of text items published from 1922 to 1929 in the newspaper addressed for students and academicians -"Students" - prevailing attitudes towards female emancipation movement arc described, as well as six constructions of female image are identified and analyzed: woman who has forgotten her family, woman obsessed with beauty, woman-fighter, woman-threat of nation, woman-student and woman-victim. Research results suggest that prevailing constructions of gender knowledge rationalized closing of woman in the private sphere trough emphasizing female intellectual inferiority and national importance of mother duties. Work represents clashes of values in post-war Latvia, typical discussions on gender roles in given time frame. as well as complicated road of Latvian woman to education, employment and power structures. Keywords: gender constructions, stereotypes, female emancipationen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleLatviešu sievietes tēla atspoguļojums laikrakstā "Students" (1922 - 1929)en_US
dc.title.alternativeImage of woman in newspaper "Students" (1922 - 1929)en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record