dc.contributor.advisor | Šķilters, Jurģis | en_US |
dc.contributor.author | Serkova, Sandra | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-24T07:09:55Z | |
dc.date.available | 2015-03-24T07:09:55Z | |
dc.date.issued | 2012 | en_US |
dc.identifier.other | 33425 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18646 | |
dc.description.abstract | Bakalaura darba tēma ir „Sociālo tīklošanas vietņu lietošanas paradumi jauniešu auditorijā: „Facebook.com”, „Twitter.com”, „Draugiem.lv” piemēru analīze”. Darba mērķis ir izpētīt pēc kādiem sociālo tīklošanas vietņu paradumiem jaunieši izvēlas atrasties kādā konkrētā sociālo tīklošanas vietnē.
Darba teorētiskā daļa balstās uz Denisa Makveila (Deniss McQuail) lietojuma un apmierinājuma teoriju, kas palīdz saprast, pēc kā tiecās mediju lietotājs, izmantojot masu medijus. Teorija par sociāliem tīkliem un tīklošanas vietnēm tiek balstīta uz Danas Boidas (Danah Boyd) un citiem sociālo tīklu pētniekiem.
Pētījuma veikšanai tika izmantotas trīs pētnieciskās metodes: anketēšana, kvalitatīvā kontentanalīze un salīdzinošas gadījuma studijas.
Bakalaura darbā tiek pētīts, pēc kādiem sociālo tīklošanas vietņu paradumiem jaunieši izvēlās, kuras sociālās tīklošanas vietnes viņam ir vispiemērotākās. Lai uzzinātu jauniešu lietošanas paradumus, to vidū tika veikta aptauja. Balstoties uz anketas iegūtajiem rezultātiem, tika izveidotas kvalitatīvās kontentanalīzes vienības un kategorijas. Salīdzinošās gadījuma studijās savā starpā tika salīdzināti kvalitatīvās kontentanalīzes iegūtie rezultāti.
Darbs sastāv no teorētiskās, metodoloģiskās un empīriskās daļas.
Atslēgas vārdi: sociālie tīkli, sociālās tīklošanas vietnes, lietojuma un apmierinājuma teorija, Facebook, Twitter, Draugiem.lv | en_US |
dc.description.abstract | The theme of the Bachelor thesis is „Habits in social networking: Cases analysis of youth audience in “Facebook.com”, “Twitter.com”, “Draugiem.lv” ”. The objective of the present paper is to explore after what kind of social networking using habits young people choose to be the member of a particular social networking site.
The theoretical part is based on Denis McQuail’s uses and gratifications theory, which helps to understand, what media consumers are seeking for, by using the media. The theory of social networks and networking sites are based on Danah Boyd and other social network researchers’.
To carry out the study, three research methods were used: questionnaire, qualitative content analysis and comparative case studies.
This Bachelor thesis explore after what kind of social networking using habits young people choose, which social networking sites are the most suitable for them. To find out the using habits of young people, the survey was carried out. Based on the results of the questionnaire, qualitative content analysis units and categories were developed. In comparative case studies, the results of qualitative content analysis were compared with each other. The Bachelor thesis consists of theoretical, methodological and empirical parts.
Keywords: Social networks, social networking sites, uses and gratifications theory, Facebook, Twitter, Draugiem.lv | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Komunikācijas zinātne | en_US |
dc.title | Sociālo tīklošanas vietņu lietošanas paradumi jauniešu auditorijā: "Facebook.com", "Twitter.com", "Draugiem.lv" piemēru analīze | en_US |
dc.title.alternative | Habits in social networking: Case analysis of youth audience in "Facebook.com", "Twitter.com", "Draugiem.lv" | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |