Ģimenes vērtības vīriešu stila žurnālā "Klubs" 1998., 1999., 2005., 2006.gadā
Author
Grende, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tunne, Ineta
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Vērtību pētījumi atklāj, ka Latvijas iedzīvotāji ģimeni kā vērtību novērtē augstu, tomēr 2004. nodibinātā „Bērnu un ģimenes lietu ministrija” augstos laulības šķiršanu un zemos demogrāfijas rādītājus uzskata par indikatoriem ģimenes vērtību sabrukumam, un par vienu no mērķiem izvirza ģimenes lomas palielināšanu un ģimenisko vērtību saglabāšanu. Vērtību teorijās „ģimene” kā vērtība tiek minēta, tomēr „ģimenes vērtību” klasifikācija tajās netiek aplūkota. Jēdziens „ģimenes vērtības” politikā tiek izmantots kā instruments politisku mērķu sasniegšanai. Darba teorētiskā pieeja balstīta E. Gidensa teorijā, ka mediji informē par jaunumiem dzīves stilu pētījumos un aktuālajām sociālajām izmaiņām ģimenes dzīvē, tie ne tikai atspoguļo sociālo pasauli, bet arī piedalās tās veidošanā. Darba mērķis ir noskaidrot, kā ģimene tiek atspoguļota žurnālā „Klubs”, kādus ģimenes modeļus, kādas lomas ģimenē tas konstruē. The paper views the studies on values which reveal that the Latvian population ranks family high among the other values. The Ministry for Children and Family Affairs (founded in 2004) points out the high rate of divorce and low birth-rate as indicators to decay of family values and considers amplification the role of family and preservation of family values its priorities. The theoretical approach is based on the A. Giddens theory that media informs us on news in lifestyle studies and actual social changes in family life. Information in media not only reflects our social world, but also participates in its creation – media offer people manners how to tell about their lives.
The object of the paper is to find out whether and how family is reflected in one of the most popular lifestyle magazines for men in Latvia as well as to find out if and what family models, what roles in family are designed by „Klubs”.