Valsts pārvaldes tematikas atainojums infografikās: pielietojums un efektivitāte
Author
Kaunese, Lelde
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Pēdējos gados infografiku kā komunikācijas rīka popularitāte ir augusi, un tās savā komunikācijā par valsts pārvaldes tematiku izmanto ne tikai Latvijas valsts pārvalde, bet arī mediji un citas organizācijas. Maģistra darba mērķis ir noskaidrot, vai infografikas ir efektīvs rīks valsts pārvaldes aktualitāšu atspoguļošanai, ņemot vērā vizuālās komunikācijas pamatprincipus, un vai tās tiek efektīvi izmantotas, ņemot vērā cilvēka vizuālās uztveres īpatnības. Darba gaitā ir aplūkots datu vizualizācijas un infografiku nošķīrums un apkopotas vizuālās komunikācijas un vizuālās uztveres teorijas, kā arī veikts pētījums par esošajām infografikām mijiedarbībā ar to mērķauditoriju. Pētījuma gaitā ir identificētas vairākas veiksmīgu infografiku iezīmes un iespējas šī komunikācijas rīka turpmākai attīstībai valsts pārvaldes tematikas komunikācijā. The popularity of infographics as a tool of communication has grown over recent years. They are being made by variety of organizations, including the media and even the Latvian government – to communicate various affairs. Given the principles of visual communication, as well as the nature of human visual perception this study explores the efficiency of infographics as the tool for communication of governmental issues. During the research the overview of visual communication and perception theories, establishing the distinction between data visualization and infographics, was prepared, and the survey to test the effects of infographics was conducted. The results of the study helped to identify key features of successful infographics, shaping the directions for further development of this tool in the service of governmental communication.