Starpkultūru komunikācija (globālie un lokālie aspekti): Colgate-Palmolive un Unilever piemēri
Автор
Rakļinska, Junna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Petrenko, Dmitrijs
Дата
2009Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba temats ir „Starpkultūru komunikācija (globālie un lokālie aspekti): Colgate-Palmolive un Unilever piemēri”. Pētniecības problēma ietver sevī pārdomas par to, kā iekarot (ar likumīgiem paņēmieniem) savu potenciālo klientu simpātijas un uzvarēt sīvajā konkurencē starptautiskajā tirgū.
Savā darbā es pētu 2 transnacionālo kompāniju- Colgate-Palmolive un Unilever oficiālas mājas lapas dažādās valstīs elektroniskajā vidē. Es vēlējos noskaidrot, kādi emocionālie aicinājumi, vizuālie aspekti un informācijas saturs ir raksturīgi katras valsts vēstījumiem.
Par teorētisko bāzi es izvēlējos E. T. Holla augsta un zema konteksta kultūru teoriju. Kvantitatīvā kontentanalīze palīdzēja man sasniegt pētījuma mērķi un pārbaudīt darba hipotēzes. Case study metode man palīdzēja pārbaudīt mājas lapu kontentanalīzē novērotās tendences dažādu kultūru pārstāvju atbildēs.
Pētījuma mērķis ir konstatēt galvenos starpkultūru komunikācijas lokālos un globālos aspektus, kas izriet no abu kompāniju vēstījumiem dažādās kultūrās. Iegūtie rezultāti parādīja, ka, gan augsta, gan zema konteksta kultūru mājas lapās ir daudz kas kopīgs to dizainā, informācijas izklāstā un dzimumu attēlojumos. Case study metode parādīja, ka respondenti no Vācijas un Itālijas līdzīgi uztver un iedomājas mājas lapu dizainu, bet cilvēku attēlojumos un vērtību komunicēšanā katram bija savs atšķirīgs viedoklis.
Darbs sastāv no anotācijas, ievada, teorētiskās daļas, metodoloģiskās, empīriskās un analītiskās daļas, secinājumiem un pielikumiem.
Atslēgvārdi: starpkultūru komunikācija, mājas lapas internetā, Colgate-Palmolive, Unilever, lokālie un globālie aspekti, augsta un zema konteksta kultūras. The bachelor paper’s theme is “Intercultural communication (global and local aspects): Colgate-Palmolive and Unilever examples. The issue of this research involves thoughts about legitimate ways to conquer sympathies of potential clients and win in hard competition in the international market.
I wanted to find out which emotional appeals, visual aspects and the information content are characteristic for each country's messages.
The theoretical base for my work is E. T. Hall high - and low - context culture theory. Quantitative content analysis helped me to reach the aim of this research and verify hypotheses of my work. Case study method helped me to check observed trends, which were revealed in websites content analysis.
The aim of this research is to define the key aspects of the intercultural communication which follow from Colgate-Palmolive and Unilever. The results showed that both high- and low - context cultures websites have many similarities in its design, information presentation and gender representations. Case study method showed that respondents from Germany and Italy to perceive and imagine similar the website design, but the depiction of people and communicating of values were treated differently.
The bachelor paper contains an annotation, an introduction, the theoretical part, methodological, empiric and analytical part, conclusions and supplements.
The key words: intercultural communication, websites, Colgate-Palmolive, Unilever, local and global aspects, high - and low - context cultures.