Sociālā darbinieka un klienta attiecību veidošana sociālā gadījuma vadīšanas procesā
Author
Trahimoviča, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Rasnača, Līga
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir sociālā darbinieka un klienta attiecību veidošana sociālā gadījuma vadīšanas procesā. Autores šādu tēmu izvēlējās, jo vēlējās vairāk un detalizētā uzzināt par sociālā darbinieka un klientu attiecību veidošanu, kā arī to norises veidiem un to ietekmējošiem faktoriem.
Diplomdarba mērķis ir pētīt sociālā darbinieka un klienta attiecību veidošanos sociālā gadījuma vadīšanas procesā. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, autores ir izvirzījušas šādus uzdevumus: raksturot sociālā darbinieka un klienta attiecību jēdzienu, raksturot gadījuma vadīšanas procesu, teorētiski analizēt sociālā darbinieka un klienta attiecību veidošanas principus, noskaidrot sociālā darbinieka un klienta attiecību ietekmējošos faktorus, empīriski pētīt sociālo darbinieku viedokļus par sociālā darbinieka un klienta attiecību veidošanas principiem un to ietekmējošiem faktoriem.
Darbs sastāv no piecām nodaļām. 1. nodaļā autores apraksta un analizē sociālā darbinieka un klienta attiecību jēdzienu definējumu, kā arī sniedz nelielu vispārēju ieskatu sociālā darbinieka un klienta attiecību raksturojumā, apraksta galvenos attiecību veidošanas elementus un analizē attiecības starp klientu un sociālo darbinieku no dažādu sociālā darba pieeju viedokļa. 2. nodaļā autores sniedz sociālā gadījuma vadīšanas jēdzienu skaidrojumu, kā arī apraksta sociālā gadījuma vadīšanas procesu pa noteiktiem soļiem. 3. nodaļā autores apraksta un analizē sociālā darbinieka un klienta attiecību veidošanas principus. 4. nodaļā autores apraksta sociālā darbinieka un klienta attiecību ietekmējošos faktorus. 5. nodaļā tiek aprakstīta pētījuma metodoloģija un analizēti respondentu viedokļi par sociālā darbinieka un klienta attiecību veidošanas principiem un to ietekmējošajiem faktoriem. Graduation work title is „Relationship building between social worker and client in casework managemant process”. Authors choose this theme, because authors want to know more and see closer about social worker and client relationship building and how they occur and what is their affecting factors.
Graduation work goal is to explore relationship building between social worker and client in casework managemant process. To achieve determed goal , the authors have following tasks have been posed: describe social worker and clients relationships concept, describe social work case management process, theoretically analyse social worker and client relationship building principles, to make out social worker and client relationship affecting factors, empirical research social worker views about social worker and client relationship building principles and it affecting factors
The work consists from five chapters. In the first chapter authors describe and analyse social worker and client relationship concept definitions, also give a small insight into social worker and client relationship description, describe main relationship building elements and analyse relationship between social worker and client viewing it from different social work approaches. In the second chapter authors give case managment concept definitions, also describes case management process in steps. In the third chapter authors describe and analyse social worker and client relationship building principles. In the fourth chapter authors describes social worker and client relationship affecting factors. In the fifth chapter is described research methodology and analysed social worker views about social worker and client relationship building principles and it affecting factors.