Sabiedrības pieņēmumi par profesionālo tēlu
Author
Saulīte, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tisenkopfs, Tālis
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis ir noskaidrot kādi pieņēmumi pastāv sabiedrībā par programmētāju, vēstures skolotāju un grāmatvežu profesijas pārstāvjiem un kā šos pieņēmumus vērtē paši šo profesiju pārstāvji. Izpētē izmantota reprezentatīva aptauja un daļēji strukturētas intervijas ar analizēto profesiju pārstāvjiem. Darba pamatā izmantotas sociālā konstrukcionisma, konformisma, identitātes un stereotipu veidošanās teorijas. Veiktā analīze un iegūtie rezultāti parāda, ka vizuālais tēls ir nozīmīgs, lai veidotu piederību profesijai. Tāpat atklājas, ka sabiedrībā pastāv priekšstati un pieņēmumi par analizēto profesiju pārstāvju raksturojošo vizuālo tēlu, un sabiedrības pieņēmumiem par to, kā jāizskatās profesijas pārstāvjiem, ir būtiska loma reālajās praksēs profesiju ietvaros. The study aims to find out what assumptions exist in society about members of programmer, history teacher and accountant professions and how these assumptions are evaluated by members of these professions. The study used a representative survey and semi-structured interviews with members of analyzed professions. Study is based on social constructionism, conformism, and theories about identity and stereotype formations. The analysis and results show that the visual image is important for building belonging to the profession. Also, it is found that there exist views and assumptions about visual image that characterizes members of analyzed professions, and society’s assumptions about how one must look working in certain professions, play important role in actual practices within professions.