Valsts institūciju sociālo mediju izmantošanas specifika: Valsts Policijas piemērs
Author
Dzērve, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Kazaka, Olga
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba „Valsts institūciju sociālo mediju izmantošanas specifika: Valsts policijas piemērs“ mērķis ir Valsts policijas sociālo mediju Twitter, Facebook un Draugiem.lv izmantošanas specifikas izpēte.
Darba teorētiskajā daļā ir apkopotas teorētiskās izpratnes par sabiedriskajām attiecībām tiešsaistē, sociālajiem medijiem un to nozīmi, par teorētisko pamatojumu kopumā izmantojot Gruniga un Hanta (Grunig&Hunt) četrus sabiedrisko attiecību modeļus. Apkopotas arī teorētiskās izpratnes par valsts institūciju komunikāciju sociālajos medijos.
Pētījums veikts, izmantojot sociālo mediju lietotāju anketēšanu, daļēji strukturētās intervijas, kā arī sociālo mediju kontu satura analīzi.
Pētījuma gaitā secināts, ka Valsts policija, komunicējot sociālajos tīklos, vairāk izmanto sabiedrības informēšanas modeli, tomēr raksturīgas arī divvirzienu simetriskā modeļa iezīmes. Valsts policijas sociālo mediju kontu saturs veidots tā, lai tiktu sasniegti kopējie komunikācijas mērķi.
Bakalaura darbam ir praktiska nozīme sociālo mediju izmantojuma izpētē un analīzē Valsts policijas komunikācijā. Darbs akcentē sociālo mediju būtiskumu gan informācijas nodošanā, gan atgriezeniskās saistes veidošanā.
Atslēgvārdi: sabiedriskās attiecības, sociālie mediji, Valsts policija, valsts pārvaldes komunikācija, Gruniga un Hanta sabiedrisko attiecību modeļi. The aim of the bachelor paper „The specific of use of social media in state institutions: case of the State police“ is to research the specificity of the use of social network sites Twitter, Facebook, Draugiem.lv by the State police of Latvia.
In the theoretical part of this bachelor paper the theoretical understanding about public relations online, social media and the importance of social media is summarized basing of the 4 models of public relations that are defined by Grunig and Hunt. The theoretical understanding about the communication in social media by state institutions is also summarized.
Research is made by doing surveys of social media users, semistructurised interviews and also by analyzing the content of social media profiles. It has been found in this research that the State police more likely uses the model of society informing when communicating in social media, but the signs of the two-way symmetrical communication model can also be found. The content of social media profiles of State police is made so that the overall goals can be achieved.
This bachelor paper has a practical value in the analyze and research of the usage of social networks in the communication of the State police. It emphasizes the relevance of social media in the spread of information and creation of feedback loops.
Keywords: public relations, social media, State police, communication of the state administration, 4 models of public relations that are defined by Grunig and Hunt.