Show simple item record

dc.contributor.advisorLasmane, Skaidrīteen_US
dc.contributor.authorLange, Elīnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:10:11Z
dc.date.available2015-03-24T07:10:11Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other4950en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/18769
dc.description.abstractMaģistra darbā “Tikumu orientācija Latvijas bērnu preses izdevumā “Zīlīte: žurnāls bērniem”: 1991.-2000.gads” veikts pētījums par to, kādi ir būtiskākie mūsdienu tikumi un kādā mērā uz tiem lasītājus orientē žurnāls “Zīlīte”. Teorētiskajā daļā maģistra darba autore balstās uz moderno tikumu ētiku (Statman, Van Hooft, MacIntyre, Hursthouse, Slote) un pētījumiem par bērna morālo attīstību (Hoffman, Raffel), secinot, ka par vislabāko veidu, kā runāt ar bērnu par morāli, tiek uzskatīta stāsta forma, kurā netiešā veidā, ar stāstā darbojošos aktoru starpniecību, tiek pausta orientācija uz noteiktu tikumu. Darba empīriskajā daļā kā pētniecības metode tiek izmantota kontentanalīze (Krippendorff), izstrādājot pētnieciskajiem jautājumiem piemērotu kategoriju sistēmu. Apkopojot pētījuma rezultātus, tiek secināts, ka: ņuz tikumu orientējošo teksta vienību proporcija žurnālā ir 16,59%; ņorientēšana uz tikumu 81,25% gadījumu notiek netiešā veidā; ņvisizteiktāk ir vērojama orientācija uz komunikatīvajiem tikumiem; ņkopumā orientācija uz tikumu perioda otrajā pusē samazinās; ņorientācija uz tikumu visbiežāk tiek pausta stāsta formā, kurā kā aktori darbojas vai nu bērni vai izdomāti tēli. Atslēgvārdi: tikums, tikumu ētika, bērnu preses izdevums.en_US
dc.description.abstractThis Master’s thesis “Virtue orientation in Latvian children's press publication “Zilite: a magazine for children”: 1991-2000” is a research into virtue systems of the modern society and in the ways in which the magazine “Zilite” contributes to the virtue orientation of its readers. The theoretical part of the thesis is based on modern virtue ethics (Statman, Van Hooft, MacIntyre, Hursthouse, Slote) and research in the moral development of children (Hoffman, Raffel) which leads to the conclusion that the best way in which to talk to children about moral issues is via story-telling, where the virtue orientation is indirect and expressed by the actors in the story. The research in the magazine “Zilite” is conducted by using content analysis (Krippendorff) and by developing a system of categories relevant to the research questions. The results show that: ņfrom the total content of the magazine virtue orientation constitutes 16,59%; ņindirect virtue orientation can be observed in 81,25% of the cases; ņorientation to communicative virtues prevails the most; ņvirtue orientation decreases in the second half of the researched time period; ņvirtue orientation is most often performed in the form of a story where the main actors are either children or invented characters. Key words: virtue, virtue ethics, children's press publication.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleTikumu orientācija Latvijas Bērnu preses izdevumā „Zīlīte:žurnāls bērniem” 1991─2000.gadsen_US
dc.title.alternativeVirtue orientation in Latvian children's press pulication 'Zilite: a magazine for children', 1991-2000en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record